|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
گفت‌وگوی راهبردی آتی میان واشنگتن و بغداد بسیار مهم است؛ چراکه عراق بیش از هر سلاح دیگری به سلاح‌های آمریکایی متکی است، این سلاح‌ها کاربردی است و نمی‌توان از آنها بی‌نیاز شد و به همین منظور باید این گفت‌وگو انجام شود.

 کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت‌وگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا طی ماه ژوئن آتی را "مهم" و " مفید" ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، عباس صروط، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری شفق نیوز با اشاره به گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن که قرار است طی ماه ژوئن برگزار شود، اظهار کرد: این گفت‌وگوها برای طرف عراقی بسیار مفید و مهم خواهد بود؛ به ویژه اینکه یک توافقنامه امنیتی راهبردی خصوصا در زمینه مسائل نظامی وجود دارد و عراق سلاح‌هایی ازجمله چندین هواپیما و تانک را به ارزش چندین میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده است. همچنین عملیات آموزش استفاده از این تسلیحات و شیوه حفاظت از آنها در ضمن این توافقنامه وجود دارد.

وی افزود: گفت‌وگوی راهبردی آتی میان واشنگتن و بغداد بسیار مهم است؛ چراکه عراق بیش از هر سلاح دیگری به سلاح‌های آمریکایی متکی است، این سلاح‌ها کاربردی است و نمی‌توان از آنها بی‌نیاز شد و به همین منظور باید این گفت‌وگو انجام شود.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ۱۹ فروردین اعلام کرد که ایالات متحده و عراق در ماه ژوئن سال جاری درباره موضوعات مختلف از جمله آینده حضور نیروهای آمریکایی در آن کشور گفت‌وگو خواهند کرد.

وی گفت، با توجه به همه گیری جهانی کرونا و کاهش درآمدهای نفتی عراق که خطر سقوط اقتصادی این کشور را به وجود آورده، "مهم است که دو دولت با هم همکاری کنند.

پامپئو افزود: "همه مسائل راهبردی بین دو کشور از جمله آینده حضور نیروهای آمریکا در عراق و چگونگی حمایت از یک عراق مستقل و دارای حاکمیت ملی، در دستور کار گفت‌وگوها قرار خواهد گرفت.

در پی شهادت سردارقاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی عراق در حمله هوایی آمریکا، نمایندگان پارلمان عراق با تصویب طرحی خواهان خروج فوری نیروهای آمریکایی شدند؛ مصوبه‌ای که تاکنون اجرا نشده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین