|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
در دوره‌هاي مختلف مذاكرات هسته‌يي ايران و گروه ١+٥ تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي ايران تحسين شده و شايد تاكنون مذاكره‌كنندگان تا اين مقدار مورد توجه مردم نبودند. مردم براي رسيدن به نتيجه مذاكرات انتظار مي‌كشند.
علي شكوري راد،در روزنامه اعتماد نوشت:

معتقدم مذاكرات هسته‌يي، بحث جناحي نيست كه در داخل كشور نظرات مختلفي در اين خصوص ابراز شود. ديپلمات‌هاي ما به عنوان سربازهاي خط مقدم براي دفاع از منافع ملي رفته‌اند و در حال مذاكره هستند. كساني كه موافق هستند و به مذاكره‌كنندگان ايراني اعتماد دارند بايد از آنها حمايت كرده و كساني هم كه به هر دليلي به تيم مذاكره‌كننده اعتماد ندارند يا مخالف هستند بهتر است سكوت كنند. شرايط فعلي به گونه‌يي نيست كه اين مذاكرات با هر نتيجه‌يي روبه رو شود، نسبت به آن مخالفتي شود و با مخالفت خود منافع ملي ما را تامين كند، اين كار فقط مي‌تواند عقده گشايي يا قرباني كردن منافع ملي در برابر منافع جناحي يا سلايق سياسي باشد. بنابراين فكر مي‌كنم در اين برهه حساس افراد يا بايد اظهارنظر حمايتي داشته باشند يا سكوت پيشه كنند و كساني كه به هر عنواني تيم مذاكره‌كننده را تضعيف مي‌كنند در واقع به منافع ملي لطمه مي‌زنند.

در دوره‌هاي مختلف مذاكرات هسته‌يي ايران و گروه ١+٥ تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي ايران تحسين شده و شايد تاكنون مذاكره‌كنندگان تا اين مقدار مورد توجه مردم نبودند. مردم براي رسيدن به نتيجه مذاكرات انتظار مي‌كشند. قدم‌هايي كه دولت و تيم مذاكره‌كننده برداشته‌اند گام‌هايي درست است. البته افكار عمومي نگران اين هم هستند كه نتيجه مذاكرات هرچه بيشتر منافع ملي ما را تامين كند و ما بيشتر بتوانيم نظرات ايران را به كرسي بنشانيم. اين طبيعي است اما حسن مذاكراتي كه به تيم مذاكره‌كننده و توانايي آنها در انجام مذاكره وجود دارد، آنها را به نتيجه مذاكرات خوشبين نگه داشته است و معتقدم اين خوشبيني البته همراه با حمايت‌هاي گروه‌هاي مختلف سياسي بايد تا لحظات آخر وجود داشته باشد. تيم مذاكره‌كننده در حصول هر نفعي كه براي ايران باشد كوتاهي نخواهند كرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین