|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
سرپرست آب منطقه ای کهگیلیویه و بویراحمد گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵/۲ ریشتری گچساران علاوه بر بازرسی های رایج، بازرسی اضطراری از تمام تاسیسات سد توسط کارشناسان فنی سد انجام که خوشبختانه هیچ گونه موردی مشاهده نشد.

"آرش مصلح” افزود: بلافاصله پس از وقوع  زلزله ۵/۲ ریشتری گچساران علاوه بر بازرسی های رایج، بازرسی اضطراری از تمام تاسیسات سد شامل بدنه، ‌تونل ها، ‌گالری ها، ‌تاسیسات ابگیری، تجهیزات مکانیکال و الکتریکال توسط کارشناسان فنی سد انجام که خوشبختانه هیچ گونه موردی مشاهده نشد.

 وی تصریح کرد: همچنین تجزیه و تحلیل داده های بیش از ۴۰۰ دستگاه ابزار دقیق نصب شده در سد نیز پایداری و ایمنی سد را در بالاترین حد لازم نشان می دهد.

سرپرست آب منطقه ای کهگیلیویه و بویراحمد اظهار کرد: سد کوثر بصورت روزانه تحت پایش پایداری قرار دارد و علاوه بر سامانه های ابزار دقیق با استفاده از سیستم میکروژیودزی و کنترل ماهواره ای نیز پایش می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، مصلح ادامه داد: هماهنگی لازم با مدیریت بحران استان جهت آبگیری بالگردهای اطفا حریق اتش سوزی های اخیر کوه خامی گچساران از مخزن سد کوثر انجام و مجوز ابگیری صادر شده است .

گفتنی است؛ سد کوثر علاوه بر تامین آب شرب مناطق وسیعی از ۵ استان جنوبی کشور، تامین آب شهر گجساران و اراضی کشاورزی خیرآباد و بخشی از لیشتر را هم اکنون تامین میکند، همچنین اب شرب روستاهای حومه غربی دهدشت، بخشی از آب شرکت بهره برداری نفت و گاز گجساران نیز از این سد تامین می شود و در سال های آینده آب شرب شهر لیکک و روستاهای مسیر دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر ‌آب صنعت پتروشیمی گچساران،آب کشاورزی دشت مور، آبرزی و تنگ انگشترک و نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت نیز از این سد مهم تامین خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین