|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس ارزیابی ‌های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی استان حدود ۱۵ میلیارد ریال به این بنای تاریخی خسارت وارد شده است.

"حشمت ‌الله صمیمی ‌دوست” با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری روز گذشته در این استان، افزود: در پی وقوع این زلزله، بافت تاریخی دهدشت دچار خساراتی شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی ‌های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی استان حدود ۱۵ میلیارد ریال به این بنای تاریخی خسارت وارد شده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خسارت وارد شده از طریق اعتبارات استانی و ملی تأمین می ‌شود، اظهار کرد: کار مرمت اضطراری بناهای خسارت ‌دیده در اسرع وقت آغاز شود.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه بافت تاریخی دهدشت به دلیل قدمت تاریخی بالایی که دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان کرد: مشکلات این بافت در جلسات استانداری پیگیری می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرماندار شهرستان کهگیلویه در پی خسارات زلزله به بافت تاریخی دهدشت، از این بافت بازدید کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین