|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقچی گفت: محاکمه قاتلان خاشقجی از ابتدا هم برای تبرئه و عدم مجازت آنها ترتیب داده شده بود.

به گزارش تسنیم ، «أنییس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: محاکمه قاتلان خاشقجی از ابتدا هم برای تبرئه و عدم مجازت آنها ترتیب داده شده بود.

وی به شبکه خبری الجزیره گفت که نقش عربستان در این ماجرا از ابتدای تحقیقات در ترکیه تلاش برای از بین بردن مدرک جرم محدود بوده است.

کالامار گفت کسی که این دستور را صادر کرده و طراح قتل خاشقجی بوده است محاکمه نشده است و این امر تنها منحصر به این نیست که این جنایت را چه کسی مرتکب شده است.

خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست 2 اکتبر 2018 میلادی طی یک عملیات که توسط 15 مامور اطلاعاتی و امنیتی سعودی انجام شد، در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسد وی تاکنون پیدا نشده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل ضمن ابراز همدردی با خانواده خاشقجی به فشارهایی که طی ماههای گذشته علیه آنها وارد شده اشاره کرد و آن را بی‌سابقه و غیرقابل تصور دانست.

کالامار گفت: معتقدم نیستم که خانواده خاشقجی بتوانند موضعی بگیرند تا جنایتی را که نقض قانون بین‌المللی است، عفو شود.

وی تصریح کرد که قتل خاشقجی به دستور دولت عربستان سعودی صورت گرفته است و جنایتی نبوده که از سوی افراد صادر شده باشد به همین دلیل عفو آن به معنای فرار از مجازات است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین