|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
این احتمال وجود دارد که با توجه به باقی ماندن برخی اختلاف‌ها و موانع بر سر توافق جامع و احتمال تمدید مذاکرات برای مدت زمانی کوتاه برخی کشورها واسطه جلوگیری از شکست مذاکرت و ادامه یافتن آن برای مدت زمانی بعد از مهلت تعیین شده سوم آذر شوند.
وزیر خارجه کشورمان صبح روز شنبه با همتای اتریشی خود در وین دیدار کرد.
 محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان که به منظور برگزاری آخرین دور مذاکرات در مهلت تعیین شده تا سوم آذر هفته پیش به وین سفر کرده صبح امروز در محل اقامت خود در هتل کوبورگ با سباستین کورتس دیدار کرد.

اتریش بیش از هشت دور میزبان یکی از مهم ترین مذاکرات سیاسی و بین‌المللی در یک سال گذشته بوده است.

ایران و 1+5 در ابتدای دور جدید مذاکرات هسته‌ای طی یک سال گذشته بر برگزاری مذاکرات در مقرهای سازمان ملل (وین، ژنو و نیویورک) تاکید و موافقت کردند. مذاکرات هسته‌ای به استثنای دور نهم آن که در مسقط پایتخت عمان برگزار شد در ژنو، نیویورک و وین برگزار شده است.
، این احتمال وجود دارد که با توجه به باقی ماندن برخی اختلاف‌ها و موانع بر سر توافق جامع و احتمال تمدید مذاکرات برای مدت زمانی کوتاه برخی کشورها واسطه جلوگیری از شکست مذاکرت و ادامه یافتن آن برای مدت زمانی بعد از مهلت تعیین شده سوم آذر شوند.

یکی از کشورهایی که ظرفیت طرح این مساله و درخواست را از ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 دارد اتریش است.

هم چنین عمان و شخص وزیر خارجه این کشور نیز تلاش های زیادی را برای موفقیت مذاکرات هسته ای و دست یافتن دو طرف به یک راه حل نهایی داشته است و این تلاش ها هم اکنون نیز ادامه دارد.
هم چنین پنجمین دور مذاکرات هسته‌ای امروز با دیدار معاونان وزیر خارجه کشورمان با همتای روسی‌شان و پس از آن دیدار معاونان ظریف با معاونان جان کری انجام خواهد شد.

منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران روز پنجشنبه اعلام کردند که پیشنهاد‌ها و روند مذاکرات در وین از آنچه در مسقط اتفاق افتاد و در آن طرف ایرانی ایده‌هایی را مطرح کرد و انتظار می‌رفت 1+5 با دست پر به وین بیاید، تغییری نکرده است.
بنا بر اعلام رسانه‌های آلمانی قرار است وزیر خارجه آلمان روز شنبه وارد وین شده و با وزیر خارجه کشورمان در محل هتل کوبورگ دیدار کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین