|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۹۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
این بخشنامه تاکید دارد که در همین ارتباط انتظار دارد به‌منظور پیشگیری از «تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز» موارد ذیل از سوی مدیران کل محترم آموزش‌وپرورش استان‌ها به‌دقت رعایت شود و از هرگونه تغییر نام و کاربری مدارس احداثی توسط خیرین گرامی مدرسه‌ساز، ممانعت به عمل آید:
وزیر آموزش‌وپرورش در بخشنامه‌ای بر عدم‌تغییر نام مدارس خیرساز بدون توافق با آن‌ها یا وراثشان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه آمده است: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش یک موهبت ارزشمند و ظرفیت بی‌بدیل برای رشد و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آید؛ حفظ و تقویت این فرصت یک ضرورت سازمانی است.

این بخشنامه می‌افزاید: از سوی دیگر قوانین بالادستی ازجمله تأکیدات مصرح در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مصوبه شماره ۶۶۳ شورای عالی آموزش‌وپرورش و فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی - حفظِ الله - که مجموعه خیرین مدرسه‌ساز را از پدیده‌های مبار ک انقلاب و کشور نامیده و تأکید فرمودند که اسم مدرسه‌هایی را که خیرین ساخته‌اند تغییر ندهند، همچنین نظر به اهمیت گسترش مشارکت‌های مردمی در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی که دربسته اجرایی تحولی « آجر به آجر» نیز مورد تأکید قرارگرفته است، ضرورت همراهی و همگامی با خیرین محترم مدرسه‌ساز دوچندان می‌شود.

این بخشنامه تاکید دارد که در همین ارتباط انتظار دارد به‌منظور پیشگیری از «تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز» موارد ذیل از سوی مدیران کل محترم آموزش‌وپرورش استان‌ها به‌دقت رعایت شود و از هرگونه تغییر نام و کاربری مدارس احداثی توسط خیرین گرامی مدرسه‌ساز، ممانعت به عمل آید:

 ۱- به استناد مفاد مصوبه ۶۶۳ شورای عالی آموزش‌وپرورش (ضرورت تجلیل خیرین) تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز ( مگر به اذن خیرین محترم) ممنوع است و مدیران کل محترم آموزش‌وپرورش با نظارت مستمر و دقیق در این مسئله، از بروز آن پیشگیری نمایند.

۲- به استناد ماده ۳آیین‌نامه اجرایی بند «ت» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، تغییر نام مدارس خیر ساز بدون توافق با آن‌ها یا وراثشان امکان‌پذیر نیست.

 ٣- نوع کاربری و نام مدارس خیرساز باید بر اساس تفاهم‌نامه اولیه که بین خیر محترم و مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان منعقد می‌شود، تعیین شود. تبصره: ازآنجاکه این تفاهم‌نامه‌ها به امضای مدیران کل آموزش‌وپرورش استان نیز می‌رسد، پس از امضا ملاک و مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود و بر طبق موارد ذکرشده در آن باید عمل شود.

 ۴- مدیران کل محترم آموزش‌وپرورش از تاریخ صدور این بخشنامه نسبت به رفع موارد مشابه که موجب نارضایتی خیرین محترم شده است اقدام و نتیجه اقدامات را حداکثر ظرف یک ماه آینده به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام نمایند.

۵- رعایت نیات خیر یا خیرین محترم یک رویکرد اصولی است و مدیران کل محترم باید تمام مساعی و اهتمام خویش را در تمام سطوح مدیریتی ادارات کل و مناطق آموزش‌وپرورش برای حفظ کرامت خیرین به عمل‌آورند. بدیهی است حفظ و تقویت ظرفیت مشارکت‌های مردمی و به‌ویژه خیرین محترم مدرسه‌ساز یک راهبرد اساسی برای وزارت آموزش‌وپرورش است و رعایت آن ضروری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین