|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در کشور جهت مقابله با کرونا را در نشست ویدئوکنفرانسی مجمع سازمان جهانی بهداشت ارایه کرد و گفت: گزارشی که در نشست سازمان جهانی بهداشت ارایه دادیم سرشار از موفقیت بود و این موفقیت را به ملت ایران و همه دست اندرکارانی که در این راستا کمک کردند تبریک می‌گویم.

 دکتر سعید نمکی در ارایه گزارشی از نشست ویدئو کنفرانسی سازمان جهانی بهداشت با اعضای این سازمان و همچنین گزارش ارایه شده از سوی ایران در این نشست، گفت: پس از چند دهه، این اولین باری است که به دلیل شیوع بیماری کرونا، سازمان جهانی بهداشت به جای نشست اعضای این سازمان در سطح وزرا و روسای جمهور در ژنو، نشست خود را به شکل ویدئو کنفرانس برگزار کرد و ما نیز در این نشست مشارکت داشتیم و مواردی را بیان کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در بیانیه ایران که در این نشست ارایه شد، حمایت خود را از سازمان جهانی بهداشت به عنوان سازمانی که می‌تواند در شرایط کنونی به عنوان حلقه وصل کشورها برای مبارزه با کووید-19 نقش آفرینی کند را اعلام کردیم و تضعیفی که متاسفانه از سوی آمریکایی‌ها در این سازمان اتفاق افتاده را محکوم کردیم.

نمکی با اشاره به گزارش مربوط به مدیریت کرونا در ایران که در نشست مذکور ارایه شد، گفت: مدیریت، کنترل و مهار این بیماری در کشور و در شرایط سخت تحریم‌ها را به عنوان دستاوردی بزرگ در سطح بین‌الملل بیان کردیم و این موضوع شامل دو فاز است؛ فاز اول که آمادگی کامل کشور در دفاع از هجمه اولیه بیماری در بیمارستان‌ها با همراهی کادر پزشکی و پرستاری و با همکاری مردم و مشارکت‌هایی که در این زمینه اتفاق افتاد و در فاز دوم نیز با استفاده از زیرساخت‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه کشور و فعالیت بهورزان، کادر بهداشتی کشور، مراقبین سلامت و سایر دستگاه‌هایی که به ما کمک کردند، به عنوان فاز حمله ما به ویروس و غربالگری این بیماری را و به عنوان یک دستاوردی که توانستیم در مرحله اول 78 میلیون نفر و در مرحله دوم 22 نفر را غربالگری کنیم، بیان کردیم.

وی افزود: همچنین عدالت در خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا در ایران را به اطلاع جهانیان رساندیم؛ به طوری که پیر و جوان و غنی و فقیر و اتباع سایر کشورها را به شکل رایگان درمان کردیم.

وزیر بهداشت گفت: همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواستیم که در تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ما و کشورهای دیگر که ممکن است تهیه واکسن و دارو را مشکل کند، مداخله کند.

وی افزود: باید از ماماها و پرستارها و کلیه پرسنل بهداشتی درمانی و بقیه تیمی که در معالجه بیماران کووید19 تلاش می‌کنند، حمایت کنیم و باید از آنها حفاظت کنیم و حمایت‌های معنوی نیز از این عزیزان باید صورت گیرد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: گزارشی که ما در نشست سازمان جهانی بهداشت ارایه دادیم سرشار از موفقیت بود و این موفقیت را به ملت ایران و همه دست اندرکارانی که در این راستا کمک کردند چه در داخل وزارت بهداشت و چه خارج از وزارت بهداشت و به خصوص عزیزان رسانه‌ها تبریک می‌گویم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین