|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
اعضای شورای شهر تهران با مصوبه امروز خود به مدل مالی اقتصادی برای مشارکت شهرداری و آب و فاضلاب در ساخت تصفیه خانه مناطق ۲۲ و ۴ رسیدند.

 صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران بررسی تبصره ۹ مصوبه نحوه تامین مالی مورد نیاز پروژه توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب و ساخت تصفیه خانه در منطقه ۲۲ و ۴ روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و زهرا صدراعظم نوری در تشریح جزئیات این تبصره با بیان اینکه در سال ۹۸ شرکت آب و فاضلاب به منظور تامین بخشی از کسری آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز، پیشنهادی در خصوص ایجاد تصفیه خانه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این لایحه در خصوص رسیدن به یک مدل مالی بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب به منظور احداث شبکه تصفیه آب در محدوده خرگوش دره است، گفت: در مصوبه قبلی شرکت آب و فاضلاب موظف شد که در خصوص تامین آب شرب ایستگاه‌های مترو، امکان سنجی و نصب تجهیزات اطفای حریق و تامین پساب برای آبیاری فضای سبز اقدام کند و مقرر شد نحوه فعالیت در این زمینه را ظرف سه ماه به شورای شهر ارائه کند تا یک توافقی بین آبفا و شهرداری ایجاد شود که این مهم با تاخیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما در این دستور جلسه فقط تبصره ۹ را بررسی می‌کنیم، گفت: این تبصره در خصوص احداث تصفیه خانه در مناطق ۴ و ۲۲ برای تامین پساب فضای سبز مورد نیاز است.

نوری با بیان اینکه در شهر تهران به ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری فضای سبز نیاز داریم گفت: از این میزان ۱۳۵ میلیون متر مکعب از طریق چاه، ۱۷ میلیون از طریق قنات، ۱۰ میلیون متر مکعب از طریق روان آب‌ها و هفت میلیون متر مکعب نیز از طریق پساب تامین می‌شود که این نیاز تا سال ۱۴۱۰ به ۲۱۰ میلیون متر مکعب آب می‌رسد که با توجه به اینکه کشورمان در شرایط خشکسالی قرار دارد مسئله آب بسیار جدی است و باید بتوانیم با بازچرخانی از آب‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه در منطقه ۲۲ به عنوان پایلوت است و در صورت موفقیت می‌توانیم در سایر مناطق نیز این مدل را پیاده کنیم، گفت: مدل مالی کاملا مشخص است چرا که طبق قیمت سال ۹۸ شرکت آب و فاضلاب باید مبلغ ۲۴۱۶ میلیارد تومان بیاورد و سهم شهرداری نیز ۲۰۹۰ میلیارد تومان است که در این حوزه بندهای پیشنهادی کاملا مشخص است و شرکت آب و فاضلاب متعهد شده در حال حاضر تاسیساتش را برای حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت منطقه ۲۲ در نظر بگیرد اما تا چشم انداز ۲۰ ساله و جمعیت ۷۰۰ هزار نفر نیز می‌تواند طرح‌هایش را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران می‌بایست کلیه مجوزهای لازم را به آبفا بدهد که به عنوان بخشی از آورده شهرداری محاسبه می‌شود، گفت: همچنین باید تمامی پیوست‌ها، طرح‌های مطالعاتی و توجیهی این پروژه انجام شود و تمامی مجوزهای لازم نیز از سازمان محیط زیست اخذ شود.

وی افزود: مدت زمان اجرای کل پروژه از تاریخ ابلاغ این مصوبه ۴۴ ماه تعیین شده است که هر شش ماه یکبار نیز باید گزارش حسن اجرا و پیشرفت فیزیکی کار به شورای شهر ارائه شود.

به گزارش ایسنا، نهایتا با رای اکثریت آراء کلیات این تبصره ۹ در خصوص جمع بندی مدل اقتصادی ایجاد تصفیه خانه در مناطق ۲۲ و ۴ به تصویب رسید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین