|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
گردش مالی قاچاقچیان مواد مخدر در ایران اساس اقتصاد ایران را به لرزه درآورد. آنها سالی سه میلیارد دلار معادل 10 هزار میلیارد تومان درآمد به جیب می‌زنند.
درآمد 10 هزار میلیاردی قاچاق موادمخدر در ایران
وزیر کشور: فردی 35 ساله که فقط 5 کلاس سواد دارد، ظرف دو سال، دو هزار میلیارد تومان به حسابش واریز شده و حتی به اسم مردگان حساب باز کرده است، آیا این فرد پول را از راه بیل زدن به دست آورده است؟ گردش مالی مواد مخدر، سیستم اداری، قضایی، بورس، خرید و فروش و فرهنگ را فاسد و یک کشور را دچار آسیب می‌کند معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر : برنامه سند جامع پیشگیری عملی از اعتیاد که از سال 90 روی میز مذاکره آمد و قرار بود تا سال 94 عرضه و تقاضای مواد مخدر را کاهش دهد به اجرا در نیامد اجرای سند جامع پیشگیری عملی از اعتیاد، سالانه 105 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما این بودجه هنوز عملیاتی نشده است 30 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند و 28 درصد آنها 29 تا 34 ساله هستند

وزیر کشور خبر داد:
درآمد 10 هزار میلیارد تومانی قاچاقچیان مواد مخدر در ایران
گردش مالی قاچاقچیان مواد مخدر در ایران اساس اقتصاد ایران را به لرزه درآورد. آنها سالی سه میلیارد دلار معادل 10 هزار میلیارد تومان درآمد به جیب می‌زنند.
به گزارش «ایران»، آژیر قرمز این اتفاق را «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در همدان به صدا درآورد. یک نکته تلخ را هم «بابک دین پرست»، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران یادآوری می‌کند. برنامه سند جامعه پیشگیری عملی از اعتیاد که از سال 90 روی میز مذاکره آمد و قرار بود تا سال 94 عرضه و تقاضای مواد مخدر را کاهش دهد به اجرا در نیامد؛ سندی که برای اجرای آن سالانه به 105 میلیارد تومان نیاز بود اما آن‌طور که او می‌گوید: «بودجه مورد نظر عملیاتی نشد.»

آمارهای دین پرست می‌گوید: «20 درصد این بودجه سالانه را باید ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین می‌کرد و 80 درصد آن را دستگاه‌های دیگر.» رحمانی فضلی هم یک نکته دیگر را یادآوری می‌کند.
 او اعتقاد دارد در بحث ضربه زدن به پیکره اقتصادی قاچاقچیان ضعف قانونی داریم به طوری که قاضی نمی‌تواند تشخیص دهد آیا کسب مال فرد از راه مجاز بوده است یا خیر؟ او بحث را به قدرت تشخیص قضات می‌کشاند، البته مسأله نگاه نکردن ویژه قضات به پرونده‌ها فقط به مواد مخدر محدود نمی‌شود و کارشناسان حوزه‌های مختلف بارها اعلام کرده‌اند که قضات باید برای حکمیت در حوزه‌های مختلف، تربیت شوند.

وزیر کشور به یک مورد این پرونده ها اشاره می کند: «به عنوان مثال فردی 35 ساله که فقط 5 کلاس سواد دارد، ظرف دو سال، دو هزار میلیارد تومان به حسابش واریز شده و حتی به اسم مردگان حساب باز کرده است، آیا این فرد پول را از راه بیل زدن به دست آورده است؟» البته همه ماجرا به همین فرد ختم نمی‌شود. آن‌طور که وزیر کشور می‌گوید: «بجز این مورد 30 شبکه دیگر مورد شناسایی قرار گرفته است به طوری که هزینه بررسی و رسیدگی به همه این مسائل را می‌دهیم تا قوه قضائیه خارج از نوبت هر پرونده‌ای که از شبکه‌ها و سرشبکه‌ها می‌رسد مورد قضاوت قرار دهد.» البته ضربه زدن به اقتصاد کشور از سوی قاچاقچیان مواد مخدر به عددی که در همدان اعلام شده محدود نمی‌شود. به همه این هزینه‌ها باید هزینه از هم پاشیده شدن کانون خانواده‌ها و تهدید سلامت جامعه را هم اضافه کرد تا عدد به دست آمده قابل شمارش نباشد!
آمارهای دین پرست می‌گوید: «30 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند و 28 درصد آنها 29 تا 34 ساله هستند.» او آمار تکان دهنده دیگری هم دارد: «در هر سه ساعت یک نفر جان خود را بر اثر اعتیاد به مواد مخدر از دست می‌دهد.» مرگی که آنقدر آرام اتفاق می‌افتد که کمتر رسانه‌ای می‌شود! هشدارهای رحمانی فضلی هم یک نکته دیگر را هم گوشزد می‌کند: «گردش مالی مواد مخدر، سیستم اداری، قضایی، بورس، خرید و فروش و فرهنگ را فاسد و یک کشور را دچار آسیب می‌کند.»

منبع: ایران
 

    

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین