|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۹۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
وزیر آموزش عربستان از صدور دستوری به مدیران آموزشی مناطق مختلف این کشور برای برکناری تمامی معلمانی که خط فکری مخالف دارند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، حمد آل الشیخ، وزیر آموزش عربستان در همایشی که به صورت مجازی برگزار شد، به مدیران آموزشی مناطق مختلف این کشور این اجازه را داد تمامی کارکنان مدارس از جمله معلمانی را که دارای خط فکری مخالف هستند، فوراً برکنار کرده و آنها را به صورت موقت مسؤول کارهای اداری در بیرون مدارس کنند تا درباره پرونده آنها تصمیم‌گیری شود.

آل الشیخ گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد از موسسه‌های آموزشی برای تبلیغ تفکرات افراطی و یا تفکراتی مخالف با سیاست و رویکرد کشور استفاده شود.

وزیر آموزش عربستان تاکید کرد: ریاض برای رسیدگی به این تفکرات مخالف و پاک کردن ادارات و مراکز علمی از هرگونه اشاره به کتب منتشر شده از سوی چهره‌های وابسته به خطوط فکری گروه‌های تروریستی از جمله اخوان المسلمین جدی است.

او توضیحی درباره اصول و شروط برکناری این معلم‌ها و یا تخلف‌های فکری که اخراج از اداره را به دنبال دارد، ارائه نکرد؛ موضوعی که جنجال و انتقادهای گسترده‌ای را در عربستان به دنبال داشته است.

برخی فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی اظهار کردند، این تصمیم عرصه را برای طرح ادعاهایی کینه‌جویانه و تسویه حساب‌های شخصی مدیران آموزشی و مدرسان باز می‌کند.

وزیر آموزش عربستان در ماه فوریه گذشته نیز در حکمی، رئیس دانشکده حقوق ریاض را به دلیل آنچه رسانه‌ها "میزبانی از مخالفان فکری" عنوان کردند، برکنار کرد.

مسؤولان ریاض از هشتم مارس گذشته در پی شیوع کرونا آموزش در مدارس و دانشگاه‌های این کشور را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین