|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
جنتي با طرح اين پرسش که فتنه و فتنه‌گر کيست که امروز در وضعيت فعلي در حال جولان دادن است، يادآور شد:‌ اينها که امتحان خود را پس داده‌اند و همه فهميده‌اند که از عمال بيگانه هستند
خطبه‌هاي نماز جمعه ديروز تهران که توسط آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان اقامه شد، پر از تبشير و تنذير بود. وي از يک سو به ديپلمات‌هاي ايراني حاضر در مذاکرات هسته‌اي هشدار داد که عزت خود را حفظ کنند و ذلت نپذيرند. وي از سوي ديگر نسبت به انتصاب برخي مديران توسط دولت، به رئيس‌جمهور انتقاد کرد و در مقابل به نمايندگان مجلس براي رد گزينه‌هاي وزارت علوم تبريک گفت.

خطيب نماز جمعه ديروز تهران خطاب به ديپلمات‌هاي ايراني گفت: مواظب باشيد و حواستان باشد که عزتي که خدا داده را حفظ کنيد.به گزارش ايسنا ‌آيت‌الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي سياسي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌اي خطاب به ديپلمات‌هاي کشورمان يادآور شد:‌ آنچه که من درباره مذاکرات مي‌توانم بگويم اين است که بگويم مواظب باشيد و ذلت نپذيريد.وي اضافه کرد: حواستان جمع باشد که عزتي که خدا داده است حفظ شود و از آمريکا هيچ هراسي نداشته باشيد. به خدا توکل کنيد و به او وصل شويد و از دشمنان خدا ببريد همانطور که بريده‌ايد و مواظب باشيد که ارزش هايي که کسب کرده‌ايد را از دست ندهيد.جنتي با اشاره به تلاش مردم و دولت‌ها براي برطرف کردن مشکلات مسئله هسته‌اي ايران خطاب به ديپلمات‌هاي ايراني اظهار کرد: سال‌هاي سال است مردم، ملت و دولت در تلاش هستند که مسئله هسته‌اي را به جايي برسانند و آينده خود را از اين موضوع تامين کنند. شما نيز بايد پايه اين حرف‌ها بايستيد و بدانيد که اگر بر خدا توکل کنيد و از او استعانت کنيد، خداوند کمکتان مي‌کند و مقام معظم رهبري و مردم نيز پشتيبان‌تان هستند.

وضعيت خوبي نداريم
جنتي در ادامه با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي آمد و مردم شهدايي تقديم کردند و سختي ها و محروميت‌هاي بسياري تحمل کردند تا نظامي به نام جمهوري اسلامي ايران برقرار شد. اين نظام، امام خميني(ره) و شهدا،‌ اسلام و حاکميت خدا و عدالت و امنيت را مي‌خواست.امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه امروز نظام جمهوري اسلامي ايران به تقوا، ادامه راه شهدا،‌ پرهيزکاري و اجتناب از گناه و حرکت در خط امام(ره) نياز دارد، اظهار کرد: من هشدار مي‌دهم وضعيت امروز ما وضعيت خوبي نيست.وي با اشاره به معضلاتي از جمله ربا،‌ رشوه‌،فساد اداري،‌دريافت زير ميزي از سوي برخي پزشکان، افزايش سن ازدواج، شيوع طلاق و... افزود:‌ آيا اين اسلامي است؟ آيا اينگونه اقدامات خجالت‌آور نيست؟
تشکر از مجلس، انتقاد از دولت
جنتي با طرح اين پرسش که فتنه و فتنه‌گر کيست که امروز در وضعيت فعلي در حال جولان دادن است، يادآور شد:‌ اينها که امتحان خود را پس داده‌اند و همه فهميده‌اند که از عمال بيگانه هستند. ديگران نيز کف و سوت زده‌اند و تحسين‌شان کردند و به آنها آفرين گفته‌اند؛ حال سزاوار است چنين پست‌هايي به دست اين افراد بيفتد؟خطيب موقت جمعه اين هفته تهران با بيان اينکه معرفي افراد براي وزارت علوم از جمله مواردي است که در اين مورد علني شد، اظهار کرد: من از مجلس تشکر مي‌کنم که استقلال خود را نشان داد. اعتراض کرد و به چنين افرادي راي نداد چرا که اين افراد با فتنه ارتباط داشتند.جنتي همچنين با طرح پرسش ديگري مبني بر اينکه چرا زماني که مي‌خواهند فردي را معرفي کنند چنين افرادي را معرفي مي‌کنند، گفت:‌ آيا مقام بالايي که اين افراد را معرفي مي‌کند خود اينگونه فکر مي‌کند؟ در اين صورت بايد در افکار خود تجديدنظر کند و چنانچه نيز مشاوراني به او مشاوره مي‌دهند بايد آنها را عوض کنند.وي با بيان اينکه معرفي افراد براي وزارت علوم از جمله مواردي بود که علني شد و همگان در جريان آن قرار گرفتند، گفت:‌ جاهاي ديگر و پست‌هاي ديگري وجود دارد که افرادي چيده مي‌شوند و کسي صدايش در نمي‌آيد. مهره‌هاي فتنه را سر جاهاي مختلف مي‌چينند؛ اينها درست نيست.

خطيب امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر لزوم حاکم شدن تفکر بسيجي در دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تاکيد کرد: افراد افراطي را جذب نکنيد بلکه افراد معتدل جذب کنيد و بچه مسلمانان با تفکر بسيجي را طرد نکنيد.جنتي با اشاره به بخش‌هايي از وصيت‌نامه امام خميني (ره) يادآور شد: امام خميني (ره) در وصيتنامه خود فرموده‌اند که توجه داشته باشيد که رئيس جمهور و وکلاي مجلس از طبقه‌اي باشند که محروميت و مظلوميت مستضعفين جامعه را لمس کرده باشند و در فکر آسايش و رفاه آنان باشند.وي با طرح اين پرسش که چرا بايد افرادي که ميلياردر هستند و سرمايه‌ صدميلياري و هزارميلياردي دارند پست‌هاي سنگين را در دست بگيرند، اضافه کرد: در وصيتنامه امام(ره) آمده است که توجه داشته باشيد سرمايه‌داران و زمين‌خواران و مرفهين چنين پستهايي را کسب نکنند؛ چرا که آنها نمي‌توانند تلخي محروميت و رنج گرسنگان را بفهمند.امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امروز مسوولين اقداماتي مي‌کنند که در عين جزئي بودن زير سوال است. به طور مثال مي‌روند و از شرکتي که متهم به صهيونيسم بودن است 12 هزار ميليارد نخ سيگار مارلبرو مي‌خرند.

بايد فلسطينيان را مسلح کرد
جنتي در بخش ديگري از خطبه‌هاي سياسي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به وضعيت فلسطين و غزه اظهار کرد: امروز دشمنان فلسطين شرارت‌هاي خود را بيشتر کرده‌اند و به دنبال اشغال مسجد الاقصي هستند از جمله سياست‌هاي شيطاني جديد آنها اين است که براي عده‌اي يهودي افراطي در فلسطين خانه‌سازي مي‌کنند تا آنها در آنجا ساکن شوند.وي اضافه کرد: اين گروه ديگر نيروي نظامي نيستند و تفنگي در دست ندارند. در آن سرزمين‌ها ساکن مي‌شوند و ساکنين مسلمان را بيرون مي‌رانند. آنها خانه‌هاي مسلمانان را خراب مي‌کنند.امام جمعه موقت تهران با انتقاد از سياست‌هاي مصر در مقابل موضوع فلسطين و گذرگاه رفح اظهار کرد: نمي‌دانم مصري‌ها چرا آنقدر ديوانگي مي‌کنند؛ آنها سال‌هاي سال طعم ذلت حاکميت آمريکا را چشيده‌اند و سالهاي سال حکومت شيطاني آمريکا بلايايي بر سر آنها آورده که تا سالهاي سال با آن مواجه هستند. نمي‌دانم چرا به مسلمانان پشت مي‌کنند و به سمت آمريکا روي بر مي‌گردانند.جنتي يادآور شد:‌ همانطور که مقام معظم رهبري نيز فرموده اند بايد فلسطينيان را مسلح کرد و چاره‌اي ديگري جز اين کار نيست.وي همچنين با انتقاد از سياست ها و مواضع حاکمان کشورهاي منطقه نسبت به موضوع فلسطين افزود:‌ اُف بر حاکمان مدعي اسلام که نسبت به وقايع فلسطين بي تفاوت هستند و هيچ گاه حاضر نيستند که با عزيزان فلسطيني همدردي کنند. اين حاکمان مشمول حديث پيامبر (ص) هستند که مي‌فرمايند هر کسي که صداي دادخواهي مسلمانان را بشنود و جواب ندهد مسلمان نيست.

منبع: ابتکار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
چه فايده، بازم يه فرد ناتوان ديگه معرفي مي كنه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین