|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
وی با اشاره به ورود ژاپن به یک دوره رکود اقتصادی و وجود بحران های ژئوپلتیکی، افزود: در مقایسه با چند ماه گذشته قطعا نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی افزایش یافته است و این مساله تنها محدود به اتحادیه اروپا نیست.
'جورج آزبورن' وزیر دارایی انگلیس روز جمعه در یک نشست اقتصادی در لندن، از وضعیت اقتصاد جهانی خصوصا از وجود رکود در حوزه یورو و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشورش، ابراز نگرانی کرد.
 وی در این نشست که با حضور رهبران ارشد اقتصادی جهان تشکیل شده بود، گفت: کسادی در حوزه یورو، رکود در ژاپن و بحران های ژئوپلتیکی این وضعیت نگران کننده را دامن زده است.

وزیر دارایی انگلیس اضافه کرد: عملکرد اقتصادی در حوزه یورو، باعث ایجاد ' اضطراب واقعی و نگرانی ' به ویژه برای انگلیس که عمده بازار صادراتی آن اتحادیه اروپا می باشد، شده است.
وی با اشاره به ورود ژاپن به یک دوره رکود اقتصادی و وجود بحران های ژئوپلتیکی، افزود: در مقایسه با چند ماه گذشته قطعا نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی افزایش یافته است و این مساله تنها محدود به اتحادیه اروپا نیست.

نخست وزیر انگلیس نیز روز یکشنبه گذشته و همزمان با پایان نشست گروه 20 در 'بریزبن' استرالیا در یادداشتی که در روزنامه گاردین به چاپ رسید، هشدار داده بود که وجود خطر بروز بی ثباتی و عدم اطمینان در اقتصاد جهانی می تواند یک خطر واقعی برای اقتصاد انگلیس که در حال خروج از رکود است، شمرده شود.
کامرون در این یادداشت نوشت: حوزه یورو به دلیل بیکاری بالا، کاهش رشد اقتصادی و خطر واقعی سقوط قیمت ها، در آستانه سومین رکود احتمالی بسر می برد، ضمن اینکه رشد اقتصادهای در حال ظهور نیز که در مراحل اولیه احیای اقتصادی (جهانی ) محرک های رشد محسوب می شدند، در حال کند شدن است.

وی افزود: به رغم پیشرفت صورت گرفته در 'بالی' ( مذاکرات تجاری در سال 2013 میلادی) ، مذاکرات تجارت جهانی متوقف شده و این در حالی است که شیوع ابولا، درگیری ها در خاورمیانه و اقدامات غیرقانونی روسیه در اوکراین به خطر بروز بی ثباتی و عدم اطمینان در اقتصاد جهانی افزوده اند.
اما 'اد میلیبند ' رهبرحزب مخالف کارگر در واکنش به این اظهارات نخست وزیر انگلیس، گفته است: هدف کامرون از بیان این سخنان، ایجاد یک بهانه برای توجیه کاهش رشد اقتصادی انگلیس با توجه به در پیش بودن انتخابات سراسری ماه می 2015 میلادی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین