|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
استاین گرونگستاد، فرمانده نیروهای نروژی در عراق به روزنامه "وردنز گانگ" گفت: اینکه این ویروس دیگران را آرام کرده اما داعش با آن جان گرفته و با حملات تروریستی بیشتر وارد عمل شده، یک تضاد است.
نیروهای نظامی نروژ در عراق هشدار دادند، تروریست‌های داعشی از چالش‌های ناشی از ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و این گروه در مسیر بازسازی خود قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنگ‌طلبان تروریست داعش عمدتا در مناطق کشاورزی عراق باقی مانده‌اند و چندان تحت تاثیر ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ قرار نگرفتند و همچنان به دسیسه‌چینی و اجرای اقدامات تروریستی جدید با استفاده از تاکتیک‌های "بزن بگریز " ادامه می‌دهند.

استاین گرونگستاد، فرمانده نیروهای نروژی در عراق به روزنامه "وردنز گانگ" گفت: اینکه این ویروس دیگران را آرام کرده اما داعش با آن جان گرفته و با حملات تروریستی بیشتر وارد عمل شده، یک تضاد است.

این فرمانده نروژی ادامه داد: احساس می‌کنیم که آن‌ها یک استراتژی حمله‌ای دارند که شامل برنامه‌ریزی‌های بهتر است و آن‌ها به طور ویژه نیروهای عراقی را هدف قرار می‌دهند که در حال حاضر به همان اندازه که قبل از حمله ویروس کرونا آماده بودند، هماهنگ نیستند. داعش از بمب‌های جاده‌ای استفاده می‌کند، مواد منفجره پیشرفته در اختیار دارد و از سلاح‌های سنگین تر بهره می‌برد. آن‌ها همچنین می‌دانند که چگونه می‌توانند از مناطق موجود در مناطق مرزی به نفع خود استفاده کنند. در ماه آوریل ۲۰ حمله داعش به نیروهای عراقی فقط در استان الانبار رخ داده است.

با شیوع کرونا، اکثر زندانیان از زندان‌های عراق آزاد شدند که این شامل مبلغان داعشی هم می‌شود. براساس گزارش روزنامه وردنز گانگ، داعش از میان محکومان قدیمی و کمپ‌های آوارگان باز نیروی جدید جذب می‌کند.

یک ژنرال عراقی هم تاکید کرد، نیروهای داعشی شبکه‌های پنهانی دارند که حملات را اجرا می‌کنند و با استفاده از استراتژی "بزن بگریز" دوباره ناپدید می‌شوند. سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به روزنامه نروژی "کلاسکامپن" گفت: عراق از چندین جهت تحت فشار است. این کشور تحت فشار مالی قرار دارد، بحران سیاسی دارد و بعد ویروس کرونا هم به این کشور رسیده است. داعش هر چه می‌تواند برای گسترش رعب و وحشت خود انجام می‌دهد.

به گفته این ژنرال عراقی، داعش "به شدت کوچک" است اما فعالیت‌هایش را روی حملات انفرادی متمرکز می‌کند.

وزیر امور خارجه نروژ هم به تازگی با ابراز نگرانی از بازگشت داعش تاکید کرد: حتی اگر داعش را بتوان با گرفتن اراضی تحت کنترلش شکست داد، این سازمان همچنان یک تهدید است. هم داعش و هم القاعده به راحتی می‌توانند در مناطقی که نظارت دولت کمتر است، سریع جایگاهی پیدا کنند، یا حتی در مناطقی که بی‌ثباتی موج می‌زند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین