|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
رئیس‌جمهوری آمریکا اهداف بسیاری در جنگ علیه رسانه‌ها داشته است اما شاید هیچ کدام از آن‌ها عجیب‌تر از صدای آمریکا نبوده است؛ رسانه‌ای که از سوی آمریکا تامین مالی می‌شود و حین جنگ جهانی دوم برای انتشار اخبار مستقل و ارتقای ارزش‌های آمریکایی در جهان ایجاد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ ترامپ و حامیان او این رسانه آمریکایی را به گزارش‌دهی "شرم‌آور" متهم کرده‌اند و اکنون برای تعیین گزینه خودشان در آژانسی دولتی که بر صدای آمریکا (VOA) و زیر شاخه‌های آن نظارت دارد، فشار زیادی اعمال می‌کنند. موج این حملات به کنگره هم می‌رسد؛ جایی که قانونگذاران دو حزب اصلی جنگ و جدل‌هایی دارند و این ممکن است روی آینده این رسانه تاثیر بسزایی بگذارد.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار بود امروز (پنج‌شنبه) درباره گزینه مورد نظر ترامپ برای "آژانس رسانه جهانی آمریکا" که مدیریت "صدای آمریکا"، "رادیو آسیای آزاد"، "رادیو آزاد اروپا-رادیو آزادی" و "رادیو مارتی" (متمرکز بر کوبا) را بر عهده دارد، رای‌گیری کند.

با این حال، رای‌گیری در سنا چهارشنبه شب به علت مخالفت دموکرات‌ها به تعویق افتاد و این نشانه‌ای از اختلافاتی است که بر سر آن وجود دارد. همچنان انتظار می‌رود که این کمیته تحت کنترل جمهوری‌خواهان به کارش ادامه دهد.

دموکرات‌ها نگرانند که گزینه مورد نظر ترامپ که مایکل پک، از فیلمسازان محافظه‌کار است، این سازمان رسانه‌ای را به ماشین پروپاگاندای ترامپ تبدیل کند که سالی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی به آن تزریق می‌شود. ترامپ در اندیشه کنترل این رسانه خبری است. مایکل پک چنین نگرانی‌ای را بی‌دلیل دانسته و گفته است هرگز اجازه این کار را نمی‌دهد اما اختلافات اخیر به این نگرانی‌ها دامن زده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین