کد خبر: ۲۹۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
نماینده ولی فقیه در استان از برگزاری نماز جمعه این هفته در مرکز استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین « الله نور کریمی تبار» در ستاد اقامه نماز استان، اظهار کرد: کوتاهی هایی در بحث اقامه نماز در سطح ادارات وجود دارد و در برخی از سازه هایی که ساخته می شود جای خالی نمازخانه مناسب احساس می شود که ناشی از کپی برداری نقشه آن سازه از بناهای خارج از کشور است در حالی که نماز خانه، نیاز بومی ساخت و ساز هر دستگاه اجرایی است و متولیان کار باید در ساخت و سازها این مورد را مد نظر قرار دهند.

وی با تاکید بر حضور مدیران دستگاه های اجرای دعوت شده در نشست های ستاد اقامه نماز، گفت: حضور در جلسات شورای اقامه نماز اولین نشانه اهمیت به نماز از سوی مدیران است  و روسای دستگاه های اجرایی استان حتما باید در شورای اقامه نماز حضور داشته باشند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  نماز جمعه این هفته در مرکز استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی شهر ایلام برگزار می شود، تصریح کرد:  اقامه نماز جماعت در سطح نقاط سفید که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، منعی ندارد و نمازگزاران می توانند در مدت محدود در مساجد حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام از برگزاری مراسم احیا شب های قدردر سه نقطه از شهر ایلام خبر داد و گفت: در شهرستان های استان نیز بر اساس ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا این مراسم در مکان های اعلام شده با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و توصیه شده است که  روزه داران برای شرکت در این مراسم ها، حتما باید وسایل شخصی و ضدغفونی کننده و همچنین جانماز، مهرنماز، دستکش و ماسک به همراه خود داشته باشند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه کنترل های غربالگری هم در مکان های برگزاری مراسم شب های قدر حتما باید انجام شود، تصریح کرد: باید نسبت به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، دستکش و ماسک نیز در مکان های برگزاری مراسم های شب های قدر اقدام شود.

 کریمی تبار با تاکید بر اقامه نماز جماعت در سطح ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد:  طرح ساماندهی ائمه جماعت فعال در سطح ادارات استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز  استانحتما باید در سال جاری انجام شود.

وی با تاکید بر فضاسازی عمومی در سطح معابر شهرهای استان در راستای ترویج فرهنگ نماز، گفت: باید برای ترویج فرهنگ نماز فضاسازی عمومی انجام شود، همچنین پیگیری های لازم برای ارائه خدمات رفاهی به زائران امام رضا(ع) که از طریق کشور عراق وارد استان می شود انجام گردد.

امام جمعه ایلام  با تاکید بر نظارت بر ساخت و سازهای اداری منطبق بر دستورالعمل های ابلاغی مبنی بر احداث نمازخانه، ابراز کرد: لازم است بررسی عوامل استقبال کم کارکنان از برگزاری نماز در سطح ادارات انجام شود و ارزیابی ادارات و تقدیر از دستگاه های اجرایی فعال در بحث نماز باید به سمت و سوی ترویج فرهنگ نماز  حرکت کند.

 کریمی تبار خاطرنشان کرد: مدت زمان برگزاری مراسم شب های احیا بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا ۲ ساعت است اما با توجه به اینکه این مراسم در فضای باز  مصلی بزرگ امام خمینی(ره) انجام می شود مدت زمانی نیز برای اجرای برنامه های قرآنی در نطر گرفته شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین