|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
»
کد خبر: ۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هدف آمریکا از حمله به سوریه، تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است چراکه این جبهه موجب به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی شده است.
محمدحسن آصفری در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه علت تاخیر در حمله به سوریه چیست و علت تردید مقامات آمریکایی در این مورد را چطور ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: علت تاخیر و تردید مقامات آمریکایی در حمله به سوریه، عدم اجماع جهانی در مورد این موضوع است چرا که از طرفی کشورهای غربی با حمله به سوریه مخالفت کرده‌ و از سوی دیگر کشورهای هم‌پیمان آمریکا، درحال حاضر باهرگونه حمله نظامی مخالف هستند.

وی تصریح کرد: مقامات آمریکایی در حال حاضر به دنبال کسب اعتماد و موافقت اجماع جهانی برای حمله به سوریه هستند چراکه ادعای آمریکا در مورد حمله نظامی به سوریه، موجب اعتراضات مردم این کشور شده است و مردم آمریکا می‌دانند که در این جنگ پیروز نخواهند بود چراکه ارتش سوریه، به ارتشی قدرتمند تبدیل شده است و شکست آمریکا اعتبار این کشور را در عرصه بین‌الملل زیرسوال خواهد برد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی افزود: آمریکا و برخی کشورهای هم‌پیمان آن به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی به دنبال حمله نظامی به این کشور هستند، در صورتی که هدف آنها از این اتهام‌زنی، تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است  تا از این طریق به اهداف خود در خاورمیانه دست پیدا کنند و بتوانند در اجلاس ژنو2 امتیاز بگیرند و با سوریه ضعیف در این اجلاس روبرو شوند.

آصفری تاکید کرد: در حال حاضر مقامات آمریکایی به دنبال رای اعتماد گنگره برای حمله نظامی به سوریه بوده و قطعا حمله محدودی انجام خواهند داد چراکه در غیر این صورت، آنها اعتبار خود را از دست رفته می‌بینند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خیلی‌ها معتقدند که عربستان و بندربن سلطان نقش موثری در کمک کردن به ارسال سلاح شیمیایی به تروریست‌ها دارد، خاطرنشان کرد: گزارشات رسمی در این خصوص وجود ندارد ولی امار و شواهد نشان می‌دهد که عربستان همواره در کمک کردن به ارسال سلاح شیمیایی به تروریست‌ها نقش موثری دارد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین