|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۹۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
در تظاهرات در آلمان علیه محدودیتهای اجرا شده برای مقابله با شیوع کرونا ترکیبی نامعمول از گروه ها شامل پوپولیستهای راستگرا و عوامل راست افراطی و منتقدان چپگرای نظام سرمایه‌داری شرکت داشته اند. حامیان تئوری های توطئه هم به این تظاهرات پیوسته اند.
بر اساس گزارش رسانه آلمانی دویچه وله، تبلیغات منفی علیه پوشش رسانه‌ای خبرنگاران از تحولات مربوط به شیوع کروناویروس جدید باعث تحریک شدن خشم معترضان به محدودیتهای اجرا شده برای مقابله با ویروس علیه اصحاب رسانه و افزایش تهدیدات و حملات علیه خبرنگاران در این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، در آلمان خشم عمومی از تداوم تدابیر اعمال شده از سوی دولت به بهانه متوقف ساختن شیوع کروناویروس  رو به افزایش است. منتقدان این تدابیر می گویند، محدودیتهای اعمال شده بر خلاف حقوق اساسی مردم و بیش از حد افراطی هستند. در عین حال بسیاری نگران هستند که واکسیناسیون علیه کروناویروس جدید اجباری شود در حالی که هنوز حتی واکسنی علیه این ویروس یافت نشده است.

 بزرگترین تظاهرات علیه محدودیتها برای مهار شیوع ویروس در آلمان روز شنبه گذشته در شهر اشتوتگارت در جنوب این کشور رخ داده و سازماندهنده های تظاهرات ادعا کردند که در این تظاهرات بالغ بر 5000 تن شرکت داشتند. پلیس این تجمع را عمدتا آرام توصیف کرد.

اما چنین تظاهراتی چندان بدون خشونت هم نبوده است. در پاره ای از اوقات خبرنگارانی که اعتراضاتی از این دست  را در آلمان پوشش داده‌اند به مشکل برخورده‌اند. در شهر برلین در عرض چند روز دو تیم فیلمبردار متعلق به شبکه های تلویزیونی رسمی مورد حمله قرار گرفتند.

در تاریخ اول مه زمانی که یک گروه رسانه ای شبکه زد.دی.اف آلمان فیلمبرداری از یکی از این تظاهرات را برای یکی از برنامه های طنز تلویزیونی به اتمام رساندند از سوی 15 معترضی که با کلاه لباسشان صورتشان را مخفی کرده بودند و احتمالا قصد قبلی داشتند، مورد حمله قرار گرفتند. چند تن از اعضای این گروه در اثر این حمله مجروح شده و جراحتهای برخی از آنها جدی بود. برخی رسانه ها گزارش دادند که این عاملان با چماق و میله های فلزی حمله خود را اجرا کردند.

این حادثه در آلمان جنجال زیادی به پا کرد و پائول زیمیاک، دبیر کل حزب اتحاد دموکرات مسیحی متعلق به آنگلا مرکل در توئیتر نوشت، از بابت این حمله بزدلانه "بهت‌زده" شده است.

در تظاهرات در آلمان علیه محدودیتهای اجرا شده برای مقابله با شیوع کرونا ترکیبی نامعمول از گروه ها شامل پوپولیستهای راستگرا و عوامل راست افراطی و منتقدان چپگرای نظام سرمایه‌داری شرکت داشته اند. حامیان تئوری های توطئه هم به این تظاهرات پیوسته اند.

طی روزهای اخیر یک مورد حمله دیگر نیز به اصحاب رسانه در حاشیه تظاهرات در شهر برلین رخ داد. در جریان یک تجمع با حضور 400 تن از شرکت‌کننده ها در مقابل ساختمان "رایشستاگ" در شهر برلین، یکی از تظاهرکننده ها از جمعیت جدا شده و به یکی از عوامل تیم شبکه ای.آر.دی حمله کرد. پلیس اعلام کرد که عامل این حمله فردی 46 ساله بوده که فورا توسط پلیس دستگیر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین