|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در سخنان آدینه ای خود با تأکید بر استفاده از فرصت های رمضان گفت: در این ماه مبارک باید به معنای واقعی روزه دار باشیم و روزه قلب مهم تر است، باید از فرصت ها استفاده کنیم تا بعدها حسرت استفاده نکردن از این فرصت ها را نخوریم.

وی با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) افزود: حضرت خدیجه(س) بانوی فداکار و با کرامتی هستند که همواره در تاریخ الگو محسوب می شوند، حضرت تا وقتی زنده بود پیامبر همسر دیگر برنگزید و تا آخر ذکر خیر حضرت خدیجه(س) را داشت و فرمود خدیجه روزی ایمان آورد که دیگران کافر بودند و در زمانی که دیگران ما تکذیب می کردند مرا تصدیق کرد و با مال خود من و اسلام را یاری کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری اظهار داشت: شهید مطری از یاد رفتنی نیست و حق عظیمی بر گردن فرهنگ جامعه به ویژه عزیزان جوان دارد، بنده از شاگردان اواخر عمر شهید مطهری هستم و با تمام وجود احساس می کردم ایشان دغدغه خلوص دینی دارد و می خواهد اسلام آنگونه که هست شناخته شود نه این که سلایق در آن دخالت کند.

وی ادامه داد: شهید مطهری دغدغه خلوص دینی و مقابله با التقاط داشت و سرانجام شهید مبارزه با التقاط شد، جامعه باید از کتاب های ایشان که از ذخایر ارزشمند است استفاده لازم را ببرد.

حجت الاسلام خاتمی با تبریک روز معلم به مقام و جایگاه معلم اشاره کرد و ابراز داشت: معلمان حق بر گردن مردم و نظام اسلامی دارند چرا که سرمایه های انسانی که اصلی ترین سرمایه یک نظام است را پرورش می دهند، نبض فرهنگ دست معلمان است و تمام مسؤولان نظام هر اندازه که می توانند باید در خدمت این عزیزان باشند.

وی عنوان کرد: حقی هم مردم بر گردن معلمان دارند و معلمان باید فرزندان مردم را امانت دانسته و خود را امانت دار بدانند، معلمان باید در برابر رشد دینی، اخلاقی و علمی فرزندان مردم احساس مسؤولیت کنند و باید در حد توان در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: در هیچ جا به اندازه اسلام از مقام کارگر تجلیل صورت نکرفته و حتی پیامبر اسلام(ص) دست کارگر را می بوسید، مسؤولان و دست اندرکاران باید تجلیل و تکریم عملی از کارگران داشته باشند.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید تلاش کنند که در سال جهش تولید که کارگران رکن آن هستند هیچ بنگاه تولیدی تعطیل نشود و تلاش کنند که بنگاه های تولیدی تعطیل شده راه اندازی شده و ظرفیت های تولید افزایش پیدا کند، البته باید با زبان و رسانه هم باید تجلیل شایسته داشت اما نباید به تکریم رسانه ای اکتفا کرد و باید تکریم عملی صورت گیرد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به ارتحال مرحوم آیت الله امینی گفت: باید از مقام این عالم بزرگ تحلیل شود، ایشان از سابقون انقلاب بودند و در دوره ای که دم زدن از امام جرم بود ایشان به همراه دوستان خود مرجعیت امام را اعلام کردند و همواره همراه امام و رهبر معظم انقلاب بودند و ولایت را رها نکردند.

وی افزود: آیت الله امینی نظریه ولایت فقیه را از عمق جان قبول داشت و تا پایان با ولایت ماند، کسانی بودند که در زمانی ولایت ولایت آن ها گوش فلک را کر می کرد اما بعد از امام از ولایت جدا شدند اما آیت الله امینی اینگونه نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انس ویژه آیت الله امینی با جوانان اظهار داشت: ایشان تا آخر عمر بیش از 90 ساله خود با جوانان انس داشت و نیازهای جوانان را می شناخت و سعی در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جوانان داشت، آیت الله امینی عنایت خاصی داشت که ولایت را به جوانان معرفی کند و این اهتمام در آثار ایشان مشاهده می شود، آیت الله امینی دین خود را به دین ادا کرد و به دیدار خدا رفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط امروز کشور و جهان ادامه داد: کرونا مسأله ای بین المللی و فرادینی و فرا جناحی است، از مسؤولان و همگان درخواست می کنم که این مسأله را جناحی نکنند، برخی می گویند کاسبان تحریم و کاسبان کرونا! کی می خواهید این حرف ها کنار بگذارید؟ الان وقت حرف هایی است که بوی اختلاف و تفرقه داشته باشد؟ همه با به وحدت فکر کنند.

حجت الاسلام خاتمی با تأکید بر این که همه باید برای مهار ویروس منحوس کرونا دست به دست هم دهیم، ابراز داشت: ستادی برای مقابله با کرونا تشکیل شده و برنامه ریزی می کنند و تأکید بر موارد بهداشتی دارد، رفتار انقلابی بر اساس فرمایش رهبر انقلاب، همراهی با این ستاد است تا بتوانیم هرچه سریعتر این ویروس منحوس را مهار کنیم.

وی با اشاره به وضعیت برتر ایران در مدیریت کرونا نسبت به جهان عنوان کرد: ما سربلند هستیم که با افتخار اعلام کنیم جزو چند کشور ردیف اول دنیا در عرصه مدیریت بحران کرونا هستیم، امروز این مطلب بر کسی پوشیده نیست و می بینیم که در دنیا چه می گذرد و بیماران را در راهروها و خیابان ها می خوابانند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: بحمدالله کشور ما در این عرصه بحران ندید و راز موفقیت این بود که این کشور رهبر دینی و ولایت دارد، اگر کسی می خواهد نقش ولایت را بییند باید این مسائل را مشاهده کند، مدیریت ولایت در مدیریت بحران کرونا بسیار مؤثر بود.

وی اضافه کرد: سال گذشته سیل مهیبی در کشور آمد و سازمان بین المللی فضا اعلام کرد که هزار نفر در ایران کشته می شوند اما با مدیریت ولایت که همه امکانات را به میدان آورد کمتر از 100 نفر از دنیا رفتند، عامل دوم موفقت در مدیریت کرونا این بود که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همه امکانات به میدان آمد و به فضل خدا بحران مدیریت شد و امیدواریم با همین مدیریت خوب شاهد مهار بحران هم باشیم.

منبع: رسا نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین