|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۹۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
 دبیرکل سازمان ملل یک روز قبل از روز جهانی آزادی مطبوعات خواستار حفاظت بیشتر از خبرنگاران شد.

به گزارش وب سایت اخبار سازمان ملل، آنتونیو گوترش در پیامی ویدئویی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات خواستار محافظت بیشتر از خبرنگاران شد که پادزهر را برای آنچه که او به عنوان اطلاعات غلط همه گیری درباره بحران ویروس کرونا توصیف کرده است، ارائه می‌دهند.

گوترش همچنین در ادامه بر نقش اساسی رسانه در کمک به مردم در تصمیم گیری‌های آگاهانه تاکید کرد.

دبیر کل سازمان افزود: در شرایط فعلی تصمیمات می‌توانند میان زندگی و مرگ تفاوت ایجاد کنند. وی گفت: با گسترش بیماری همه گیر، این امر منجر به بروز همه گیری‌های اطلاعات نادرست از توصیه‌های مضر سلامتی گرفته تا تئوری‌های توطئه وحشی شده است.

به گفته گوترش، مطبوعات با ارائه اخبار و تحلیل‌های معتبر، علمی، مبتنی بر واقعیت در حقیقت پادزهر ارائه می‌دهند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، دبیر کل سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت بر مقابله بیشتر با اطلاعات نادرست متمرکز شده‌اند.

در اواخر ماه مارس (فروردین) ، دبیر کل سازمان ملل از آغاز راهبرد ارتباطات برای مبارزه با افزایش نظریه‌های اطلاعات غلط و توطئه‌های مربوط به این بیماری جدید خبر داد.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر»  (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین