|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
نتایج آزمایش داروی ایدز برای درمان ویروس کووید۱۹ موفقیت آمیز بوده است. این دارو در شرکتی به رهبری یک ایرانی آزمایش شده است.

به نقل از کلینیکال ترایالز آرنا، نتایج آزمایش کوچک یک داروی پادتن مونوکلونال انسانی به نام leronlimab برای مقابله با ویروس کرونا موفقیت آمیز بوده است.

این دارو در شرکتی به نام CytoDyn به مدیریت ارشد اجرایی نادر حسن‌پور تولید شده است. حسن‌پور در این باره می‌گوید: نتایج آزمایش بسیار جالب است.

این دارو در اصل برای درمان اچ آی وی توسعه یافته است.

دلیل اصلی آزمایش این دارو برای درمان کووید ۱۹، قابلیت leronlimab برای کند کردن طوفان سیتوکین است. طوفان سیتوکین زمانی اتفاق می‌افتد که کووید ۱۹ سبب می‌شود سیستم ایمنی بدن انسان درست عمل نکند.

آزمایش این دارو برای درمان کووید ۱۹ با حضور ۱۰ بیمار در «مرکز درمانی مونت فیوره» واقع در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک انجام شد.

شرکت IncellDX نمونه‌های خون ۱۰ شرکت کننده در آزمایش اولیه دارو را بررسی کرده است.

طبق اطلاعات موجود از آزمایش اولیه، leronlimab بار ویروس را کم کرده و سیستم ایمنی بیماران کووید ۱۹ را احیا کرده است.

بروس پترسون مدیر ارشد شرکت IncellDX می‌گوید: احیای سیستم ایمنی و کاهش بار ویروسی در این بیماران در نتیجه مصرف دارو خارق‌العاده است. به همین دلیل امیدواریم آزمایش‌های leronlimab ادامه یابد.

در حال حاضر CytoDyn برای دو آزمایش دیگر این دارو شرکت کننده استخدام می‌کند. یکی از این آزمایش‌ها مرحله دوم مطالعه تصادفی عفونت‌های متوسط کووید ۱۹ در آمریکا است.

آزمایش دوم مرحله IIb/III تست تصادفی بیمارانی با عفونت شدید کووید ۱۹ است که در بیمارستان بستری شده‌اند.

شرکت کنندگان به مدت ۲ هفته leronlimab دریافت می‌کنند. سپس میزان مرگ و میر پس از ۲۸ روز بررسی می‌شود. هدف دوم این آزمایش میزان مرگ و میر در ۱۴ روز است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین