|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶


صدیقه کیانفر - بازیگر و گوینده‌ پیشکسوت رادیو - به‌علت شرایط سنی، چهاردیواری کرونا یا همان قرنطینه را با قوانین سخت‌تری می‌گذراند.

کیانفر از  قرنطینه خانگی و شرایطش در این روزها به ایسنا گفت: من در این مدت دائم در چهاردیواری خانه بودم. مشکلات برای همه هست و من هم مثل همه مردم درگیر این مشکلات هستم.

او که دیگر کار نمی‌کند و اوقاتش را در خانه می‌گذراند، عنوان کرد: رادیو دو بار دعوتم کرد اما چون سنم بالاست و ویروس کرونا برایم خطرناک است، نرفتم.

این صدابازیگر تنها فعالیتش در این روزها را کتاب خواندن عنوان کرد و افزود: خیلی به کتاب خواندن علاقه دارم. ساعت‌ها کتاب می‌خوانم بعد که خسته می‌شوم تلویزیون نگاه می‌کنم و بعد استراحت می‌کنم.

این گوینده و بازیگر باسابقه، خاطره اولین حضورش در رادیو و مسیری که او را به این نقطه رسانده است را، این‌گونه شرح داد: «از سال ۱۳۳۶ فعالیتم در رادیو را شروع کردم. در آبادان استادی داشتم به نام خسرو کسروی که استاد هنر بودند و من پیش ایشان نمایش و فن‌بیان کار می‌کردم. روزی به من گفتند صدایت خیلی خوب است موافقی برویم‌ رادیو؟ گفتم من می‌ترسم اصلا نمی‌دانم رادیو چی هست فقط گوش می‌دهم. استادم گفتند نگران نباش و یک روز جمعه با هم به رادیو نفت ملی رفتیم. متنی را جلوی من گذاشتند که از کتاب «سه قطره خون» صادق هدایت بود. گفتم حفظ نکردم نمی‌توانم بخوانم. گفتند از رو بخوان. در کارم با ایشان حتی نیم تپق هم نزدم و با تمام وجودم فکرم را گذاشتم‌ روی متن. از رادیو خوشم آمد از میکروفون و حالتی که آنجا داشت خوشم آمد و ماندنی شدم. سپس سال ۱۳۳۸ به رادیو ارتش رفتم و دو سال آنجا بودم. بعد دوباره رفتم دنبال تئاتر و از باشگاه جوانان شروع کردم و کارم را ادامه دادم تا حالا که اینجا هستم.»

کیانفر درباره جایگاه رادیو در دنیای امروز، گفت: تلویزیون باعث شد مردم کمتر به رادیو توجه کنند اما برای من پیش آمده و فهمیده‌ام کسانی هستند که به رادیو گوش می‌دهند.

او افزود: روزی به سوپرمارکت رفتم. خانم و آقایی پشت به من و رو به فروشنده ایستاده بودند. من گفتم فلان چیز را می‌خواهم یک‌دفعه هر دو برگشتند و گفتند خانم کیانفر! این نشان می‌دهد کسانی هستند که رادیو گوش می‌دهند. من رادیو سلامت کار می‌کردم همه از صدا من را می‌شناختند. افرادی که پشت فرمان هستند بیشتر رادیو گوش می‌دهند. پسر خودم امکان ندارد رادیو نمایش گوش نکند.

کیانفر  در بخشی از صحبت‌هایش داستان‌های رادیویی را هم‌طراز و حتی بهتر از سریال‌های تلویزیونی عنوان کرد.

این گوینده در پایان خطاب به مردم گفت: از مردم می‌خواهم برای نابودی این ویروس و آزادی همه، در خانه بمانند و خودشان را با هر چیزی که علاقه دارند سرگرم کنند. یکی کتاب دوست دارد، یکی تلویزیون دوست دارد. با بچه‌ها و خانواده سرگرم باشند تا بیماری ریشه‌کن شود.

صدیقه کیانفر بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و گوینده رادیو، تاکنون در آثار زیادی هنرنمایی کرده است.
از مجموعه‌های تلویزیونی که کیانفر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته، می‌توان به "گمگشته"، "شب دهم"، "میوه ممنوعه" و "مسافر" اشاره کرد.

همچنین این روزها نمایش رادیویی «بوی اسپند» از این صدابازیگر در رادیو پخش می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین