کد خبر: ۲۹۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
ارتش انگلیس قرار است هشت واحد سیار تست‌گیری کروناویروس را به سراسر این کشور اعزام کند تا هدف‌گذاری دولت آن مبنی بر انجام روزانه ۱۰۰ هزار تست کرونا عملی شود.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت انگلیس تعهد داده تا تاریخ ۳۰ آوریل به روزانه ۱۰۰ هزار تست کرونا برسد اما روز جمعه موفق به انجام تنها ۲۸ هزار و ۷۶۰ تست شد.

به گفته مقامات انگلیس، این هشت واحد سیار تست‌گیری کروناویروس که به زودی بیشتر هم می‌شوند، نمونه‌ها را از سراسر کشور جمع‌آوری کرده و برای آزمایش به وزارت بهداشت این کشور ارسال می‌کنند.

۹۶ واحد سیار تست‌گیری دیگر نیز قرار است از ماه مه آغاز به کار کنند.

این واحدها که می‌توانند در کمتر از ۲۰ دقیقه راه‌اندازی شوند، نمونه‌گیری را از کارکنان مشاغل ضروری مانند افرادی که در مراکز مراقبتی، پلیس و زندان‌ها کار می‌کنند و همچنین افرادی که نمی‌توانند به راحتی به مراکز تست‌گیری بروند، انجام می‌دهند.

نگرانی‌هایی مبنی بر این وجود دارد که کمبود تست‌گیری کرونا در انگلیس منجر به کندیِ روند رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای شده و احیای اقتصاد این کشور را که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، به تأخیر اندازد.

بنا بر گزارش رویترز، از هفته گذشته چند مورد از این واحدهای سیار تست‌گیری کروناویروس در برخی از مناطق انگلیس کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده بودند.

در حالی که در انگلیس ارتش، کنترل واحدهای سیار تست‌گیری را بر عهده دارد، در ایرلند اما این واحدها تحت کنترل پیمانکاران است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین