|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
یک رسانه عرب زبان از موکول کردن حل و فصل بحران ایجاد شده میان ترکیه و آمریکا بر سر سامانه‌های پدافندی "اس-٤٠٠" به زمانی دیگر در سایه شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در گزارشی به تعویق حل و فصل بحران میان آمریکا و ترکیه بر سر سامانه اس-‌۴۰۰ روسیه به دلیل کرونا اشاره کرد.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسؤول بلندپایه ترکیه‌ای نوشت: اجرای طرح‌های ترکیه برای راه‌اندازی سامانه‌های پدافندی خریداری شده از روسیه به دلیل شیوع کرونا به تاریخ دیگری موکول شده است.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: به هیچ وجه در تصمیم راه‌اندازی سامانه‌های اس-‌۴۰۰ بازنگری نخواهد شد و تصمیم تعویق این اقدام به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شده است.

طبق این گزارش، شیوع کرونا توجه ترکیه را بر مقاله با این ویروس متمرکز کرده است و این کشور طی هفته‌های گذشته موضوع راه‌اندازی سامانه‌های اس-‌۴۰۰ مطرح نکرده است.

این درحالی است که مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی بر ثابت بودن موضع کشورش در قبال سامانه اس-۴۰۰ روسیه تاکید کرد و گفت: به شدت نسبت به خرید این سامانه توسط ترکیه معترض هستیم و نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره تلاش‌های آنکارا برای راه‌اندازی آن نگران هستیم.

اورتاگوس ادامه داد: ما همچنان و در بالاترین سطح بررسی معامله اس-‌۴۰۰ در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم و اینکه این معامله مانع بزرگی در مقابل روابط دوجانبه در ناتو است، تاکید می‌کنیم و اطمینان داریم که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و مقامات بلندپایه این کشور موضع ما را درک می‌کنند.

طبق این گزارش، این درحالی است که ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه اخیر خود پس از تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور به موضوع سامانه‌های اس-‌۴۰۰ نپرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین