|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‎‌ای اصفهان، از توقیف ۶۳ دستگاه حفاری و تجهیزات غیرمجاز چاه آب در استان اصفهان در نخستین ماه سال ۱۳۹۹ خبر داد، گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد مخزن سد زاینده رود ذخیره آب دارد.

حسن ساسانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: طی نخستین ماه سال ۱۳۹۹، تعداد ۶۳ دستگاه حفاری و تجهیزات غیرمجاز چاه آب در استان اصفهان از طریق پیگیری گزارش‌های مردمی ثبت شده در سامانه ۳۸۴۸ توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

ساسانی خاطرنشان کرد: در موارد توقیف شده اخیر یک مورد مربوط به منطقه مسکونی در شهر اصفهان بود که با اعلام شهروندان و پیگیری‌های به‌عمل آمده این چاه غیرمجاز که آرامش ساکنان را به هم زده بود، توقیف شد.

وی با تأکید بر این که مورد اخیر حاکی از آن است که تخلف‌های آبی از مناطق کشاورزی و حاشیه‌ای به مناطق مسکونی کشیده شده است و هوشیاری بیشتر شهروندان را می‌طلبد، افزود: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق سامانه ۳۸۴۸ در تمام طول شبانه‌روز تماس بگیرند و گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیرمجاز چاه و بهره‌برداری از چاه‌های فاقد پروانه را مطرح کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین ذخیره سد زاینده‌رود را ۵۳۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حدود ۳۸ درصد از ظرفیت سد، آب در مخزن سد زاینده‌رود ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه ورودی به سد ۱۳۶ و خروجی از آن ۸۹ مترمکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: مقدار بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۳۹۸) تاکنون یک‌هزار و ۸۶ میلی‌متر بوده است.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از شرکت آب منطقه ای اصفهان، ساسانی ادامه داد: مقدار بارش‌های ایستگاه چلگرد در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲ و برای متوسط بلندمدت (دوره ۴۴ ساله) یک‌هزار و ۲۴۸ میلی‌متر ثبت شد و این نشان از کاهش بارندگی‌های امسال نسبت به پارسال و همچنین متوسط بلندمدت و لزوم مصرف بهینه این موهبت الهی دارد.

وی اظهار کرد: مقایسه آمار و ارقام فوق حاکی‌است که بارندگی‌های منطقه به نسبت سال قبل ۴۸ درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۱۵ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین درباره نیروگاه آبی سد زاینده‌رود خاطرنشان کرد: این نیروگاه با توان ۵۴ مگاوات در شبانه‌روز کار می‌کند و برق تولیدی آن وارد شبکه می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین