|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۲۹۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
رییس جمهور آمریکا گفت: قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در ایام ماه رمضان تفاوتی با عید پاک ندارد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: «من امیدوارم همانگونه که در ایام عید پاک قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه در مورد مسیحیان و کلیساها اجرا شد، در مورد مسلمانان هم در ماه رمضان اجرا شود».

آمریکا همچون بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرونا است و بیشترین تلفات را از این بیماری متحمل شده است. ترامپ همچنین گفت: مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه برای عید پاک و ماه رمضان تفاوتی نمی‌کند.

چند روز پیش دونالد ترامپ توییت یک فعال افراطی و محافظه‌کار را بازنشر کرده بود. این توییت خواستار برخورد یکسان میان «مسیحیانی که عید پاک را بی‌توجه به مقررات قرنطینه جشن گرفته بودند» و «مسلمانان» در ایام ماه رمضان، شده بود.

ترامپ در پاسخ به سوالی در این مورد گفت: باید بگویم که اینجا یک تفاوت وجود دارد؛ باید ببینیم چه پیش می‌آید؛ چون من اینجا شاهد ناهمخوانی در این کشور هستم؛ این قوانین تا کلیساها رفتند اما به نظر می‌رسد قصد ندارند تا مساجد بروند.

ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد اینکه شاید امامان جماعت در آمریکا در روزهای ماه رمضان نخواهند مقررات قرنطینه را رعایت کنند نیز گفت: من فکر نمی‌کنم آنها چنین قصدی داشته باشند.

ترامپ همچنین گفت: من آدم معتقدی هستم؛ برای من مهم نیست مذهب شما چیست؛ اما سیاستمداران ما با مذاهب گوناگون، با روش‌های مختلفی برخورد می‌کنند. این درحالی است که ترامپ در گذشته بارها به مسلمانان و اسلام تاخته و حتی ورود مهاجران از چند کشور اسلامی به خاک آمریکا را ممنوع کرده است.

ترامپ در ادامه سخنان خود گفت معتقد است در آمریکا با مسیحیان به عدالت برخورد نشده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین