|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

فرانسه روز جمعه اعلام کرد که هیچ مدرکی در ارتباط با ویروس کرونا و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در ووهان چین وجود ندارد.  

به گزارش رویترز، فرانسه تصریح کرد، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط میان ویروس جدید کرونا و کار آزمایشگاه تحقیقاتی P۴ در شهر ووهان چین و شیوع این بیماری از این آزمایشگاه وجود ندارد.  

یک مقام در دفتر ریاست جمهوری امانوئل مکرون گفت: تا امروز هیچ مدرک و اطلاعاتی در اثبات اطلاعاتی که اخیراً در مطبوعات آمریکا در مورد ارتباط ویروس کرونا و آزمایشگاه شهر ووهان چین منتشر شده وجود ندارد.  

«جائو لی جیانگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به اتهام جدید آمریکا مبنی بر اینکه ممکن است کووید ۱۹ به علت کوتاهی تدابیر ایمنی پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون سرایت کرده باشد» هشدار داد، مقامات سازمان بهداشت جهانی بارها تاکید کرده‌اند که هیچ شواهدی درباره تولید کووید ۱۹ در آزمایشگاه وجود ندارد.  

سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص گفت: علاوه بر این، بسیاری از متخصصان پزشکی جهان خروج کووید ۱۹ از آزمایشگاه را بی‌پایه و اساس خوانده‌اند.  

فاکس نیوز آمریکا هفته گذشته به نقل از یک منبع ادعا کرد که دولت آمریکا به این موضوع تردید دارد که «کووید ۱۹» به علت کوتاهی تدابیر ایمنی پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون سرایت کرده است،  دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز گفت: دولت آمریکا در حال پیگیری این موضوع است.  

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: موضع پکن درباره منشاء و مسیر انتقال ویروس کرونا روشن است ما همیشه این موضوع را یک مساله علمی دانسته و اعتقاد داریم تحقیقات آن را باید به پژوهشگران و متخصصان واگذار کنیم.  

مقامات چین پیش از این نیز تاکید کرده بودند اگرچه ویروس کرونا برای نخستین بار در ووهان شناسایی شده است اما این موضوع دلیلی بر اینکه منشاء این ویروس چین بوده است، نیست. 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین