|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۲۹۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
صندوق اعتباری هنر، در راستای کمک به جبران خسارت‌های وارد شده به اهالی فرهنگ و هنر، حق بیمه هنرمندان را می‌پردازد.

با توجه به مصوبه هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضا و پشتیبانی و قول مساعد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه  از پرداخت سه ماه حق بیمه هنرمندان، این تصمیم به قوت خود باقی است. با مشخص شدن فرایند اجرایی این تصمیم و در مهلت قانونی پرداخت حق بیمه، اطلاع رسانی کامل انجام خواهد شد.

 در راستای خسارت‌هایی که به اهالی فرهنگ و هنر وارد شده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام خسارت‌ بیش از ۹۷۶ میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ، هنر، نشر، تئاتر، موسیقی، تجسمی، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، موسسات، کانون‌ها و مشاغل مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، خواستار مساعدت‌های هر چه سریع‌تر دولتِ به مشاغل آسیب‌پذیر فرهنگ، هنر و رسانه کشور شد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان مرکز استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این بیماری اکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده و علاوه بر ابتلای نزدیک به دو میلیون نفر به آن، بیش از یکصد هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ابتلای دو نفر به کرونا از ۳۰ بهمن در ایران تایید و از هفته اول اسفند برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری همه رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله کنسرت ها، تئاترها، برگزاری جشنواره ها و آموزشگاه ها و سینماها در کشور تعطیل شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین