|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
مصطفايي، اشتغال، ازدواج و... را از جمله بهانه‌هاي افرادي که در شبکه‌هاي اجتماعي سوء نيت دارند، عنوان کرد و گفت: برقراري رابطه پنهاني مطابق شرع و عرف نيست و پس از مدتي تبعات منفي به همراه دارد.
اون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي، گفت: وقوع قتل از ابتداي سال در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6 درصد کاهش داشته است و ساير جرايم جنايي نيز سير نزولي دارند.
سرهنگ هادي مصطفايي با تاکيد بر اينکه پرونده اسيدپاشي فراموش نشده و در حال پيگيري است، افزود: قرار بر اين شده که اطلاع‌رساني‌ها بيشتر از طريق يگان پليس آگاهي استان اصفهان انجام شود.معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ادامه داد: 50 درصد جرايم جنسي و 18 درصد قتلها در کشور به روابط غيرمتعارف بازمي‌گردد. شبکه‌هاي نوظهور همچون شبکه‌هاي اجتماعي و تسهيل ارتباطات ابزاري شرايطي را فراهم کرده که افرادي با سوء نيت و بهانه‌هاي مختلف افراد را اغفال کرده و سعي در برقراري روابط پنهاني مي‌کنند.

مصطفايي، اشتغال، ازدواج و... را از جمله بهانه‌هاي افرادي که در شبکه‌هاي اجتماعي سوء نيت دارند، عنوان کرد و گفت: برقراري رابطه پنهاني مطابق شرع و عرف نيست و پس از مدتي تبعات منفي به همراه دارد. اين مساله باعث فروپاشي خانواده‌ها نيز شده و منتهي به قتل و سوء استفاده جنسي نيز مي‌شود.
اين مقام انتظامي در پليس آگاهي ادامه داد: زندگي آتي فردي که در شبکه‌هاي اجتماعي و نوظهور مورد اغفال قرار گرفته، با هراس و نگراني ناشي از افشاي رابطه همراه است و تبعات بسياري را براي اين فرد و خانواده آن به دنبال دارد. لذا توجه جوانان و نوجوانان به ويژه دختران به اين مسئله ضرورت دارد.وي افزود: موضوعاتي که خارج از عرف اجتماعي بيان شود و ترس از افشاي آن وجود داشته باشد، به مفهوم آن است که آن اقدام عمل درستي نيست و بعدها اين موضوع تهديد تلقي مي‌شود. لذا توصيه مي‌کنيم افراد جامعه نسبت به اين مسئله هوشيار باشند.مصطفايي تاکيد کرد: ريشه شکل گيري 18 درصد جرمها، مسائل غيراخلاقي است. لذا، جوانان در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي مثل وايبر و واتس‌آپ و... بايد دقت بيشتري داشته، همچنين در روابط خود اصول اخلاقي و عرف اجتماعي را رعايت کنند.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي با بيان اينکه جرايم جنايي ريشه در رفتار اجتماعي و تربيت خانوادگي دارد، اظهار داشت: اين در حالي است که شرايط اقتصادي نقش چندان موثري بر جرايم جنايي نداشته و رفتار فرد بيشتر از همه در اين مساله حائز اهميت است و مي‌توان با انجام اقدامات فرهنگي، شاهد آثار مثبت در کاهش جرايم جنايي باشيم.وي در ادامه گفت: اعتياد عامل مهم فروپاشي کانون خانواده به شمار مي‌رود و در بسياري از مواقع قتل اعضاي خانواده را به دليل توهم، تامين هزينه و... به همراه دارد.مصطفايي عنوان داشت: جنايت معتادان پس از مصرف مواد، گاهي تعرض به اطرافيان و خويشاوندان بوده و اين در حالتي رخ مي‌دهد که فرد معتاد در شرايط عادي نبوده و اين آثار مواد سبب انجام چنين عملي شده است.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي خاطر نشان کرد: به نظرم نقش مواد مخدر بيشتر در سرقت‌هاي خرد، طلاق و بيکاري مشهود است و جرايم جنايي خود محدود بوده و نقش اعتياد در جرايم جنايي کمتر است ولي گاهي حوادث نادر در اين زمينه بازتاب گسترده‌اي دارد.

منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین