|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
معاون سازمان بورس از تأکید دوباره وزیر اقتصاد بر تداوم عرضه‌های اولیه در بورس تهران و فرابورس مطابق با برنامه خبر داد و گفت: بسته حمایتی -سیاستی بازار سرمایه به شورای عالی بورس ارائه می‌شود.

حسن امیری معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه عرضه‌های اولیه همچون گذشته و مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی فرابورس و بورس تهران ادامه خواهد یافت، گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه عصر دیروز شورای عالی بورس مصوبه این شورا برای تعلیق تصمیمات مرتبط با نوسانات ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی را اعلام کرده بودند و به هیچ عنوان منظورشان توقف عرضه‌های اولیه نبوده است اما بدلیل تقطیع بخش اول مصاحبه تصویری وزیر با صداوسیما، این برداشت اشتباه ایجاد شده که قرار است عرضه اولیه سهام شرکتهای دولتی تعلیق شود.

وی افزود: مصوبه‌ای که وزیر اقتصاد عصر دیروز از تعلیق آن خبر داده بودند، مرتبط با فراهم سازی زیرساختارهای بازار سرمایه بوده که قرار است با بررسی‌های بیشتر و تهیه یک طرح جامع تقویت شوند.

به گفته امیری، تمام تلاش سازمان بورس و شورای عالی بورس آن است که نهادهای عمومی غیردولتی و دولت نیز از امکانات بازار سرمایه استفاده کنند که معنای آن تقویت عرضه‌های اولیه است و هیچ گونه تعلیقی بر روی عرضه‌های اولیه مطابق برنامه وجود نخواهد داشت.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: تأکید وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس این است که تا جایی که می‌شود عرضه‌های اولیه به عنوان یک سیاست تقویت کننده بازار ادامه یابد و تنها چیزی که تعلیق می‌شود، بند مربوط به اصلاحات جدید در مورد زیرساختارهای بازار سرمایه است.

وی افزود: امروز نیز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان بورس، وزیر امور اقتصادی و دارایی به صراحت با ادامه عرضه‌های اولیه موافقت و بورس را مکلف کرد شرایط برای عرضه‌های اولیه فراهم شود، بنابراین هیچ گونه محدودیتی در رابطه با عرضه اولیه از نگاه سازمان بورس و وزیر اقتصاد وجود ندارد و کار برنامه قبلی پیش خواهد رفت.

امیری گفت: آنچه که تعلیق شده مصوبه‌ای است که قرار بود از فردا دوشنبه ۲۵ فروردین ماه اجرایی شود اما بر اساس مصوبه عصر دیروز شورای عالی بورس، قرار است پیشنهاد جدید و کاملی در مورد استفاده از تمام ابزارهای لازم در بازار سرمایه تدوین و هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار آن را به صورت یک بسته به شورای عالی بورس ارائه دهد.

وی ادامه داد: پیشنهادات مرتبط با تقویت بازار سرمایه و اصلاح دستورالعمل‌ها به زودی آماده شده و در شورای عالی بورس برای تصویب به رأی گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین