|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۹۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
آنها ابتدا از ما برای کاهش تولید ۴۵۰ هزار بشکه در روز سپس ۳۵۰ هزار بشکه درخواست کردند اما مکزیک تنها قادر است تولیدش را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. ترامپ به مکزیک اعلام کرده است که آمریکا با برعهده گرفتن ۲۵۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش تولید به مکزیک کمک خواهد کرد و من از وی ممنون هستم.
مکزیک پس از مداخله دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای حل بن بست مذاکرات اوپک پلاس، اعلام کرد که با پیمان کاهش تولید موافقت کرده است اما هنوز معلوم نیست که عربستان سعودی این پیشنهاد را پذیرفته است یا خیر.

به گزارش ایسنا، اندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که وی و ترامپ در خصوص سطح کاهش تولید که قابل قبولتر از پیشنهاد کاهش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز درخواست شده از مکزیک در کنفرانس روز پنج شنبه اوپک پلاس بود، به توافق رسیده اند.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه توافق اوپک پلاس را کاملا قابل قبول دانسته و آن را بسیار مثبت ارزیابی کرده است. با این حال نمایندگان اوپک پلاس اظهار کرده اند که از توافقی که رییس جمهور مکزیک به آن اشاره کرده است، بی اطلاعند.

اگر بن بست میان مکزیک و اوپک پلاس حل شود، زمینه برای تلاش تاریخی به منظور احیای بازار نفت از افت شدید ناشی از شیوع ویروس کرونا هموار می شود. این توافق میان کشورهای عضو گروه اوپک پلاس صورت گرفته که پایان پیمان قبلی آنها به آغاز جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه منجر شد و قیمتهای نفت را به پایین‌ترین حد در دو دهه اخیر رساند.

با این حال پیمان جدید اعضای اوپک پلاس برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز پس از این که عربستان سعودی نهایی شدن آن را به موافقت مکزیک با کاهش تولیدی که حاضر به پذیرش آن نیست مشروط کرد، مورد تردید قرار گرفت. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی توافق برای حذف بیش از ۱۰ درصد تولید جهانی از بازار نفت را معماری کرد اما مصمم است که همه کشورها در حد ممکن باید در این محدودیت عرضه مشارکت کنند.

رییس جمهور مکزیک در خصوص امتناع کشورش درباره کاهش قابل توجه تولید نفت گفت: ترامپ به وی اطمینان داده است که مکزیک می تواند کاهش تولید کمتری انجام دهد.

لوپز گفت: آنها ابتدا از ما برای کاهش تولید ۴۵۰ هزار بشکه در روز سپس ۳۵۰ هزار بشکه درخواست کردند اما مکزیک تنها قادر است تولیدش را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. ترامپ به مکزیک اعلام کرده است که آمریکا با برعهده گرفتن ۲۵۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش تولید به مکزیک کمک خواهد کرد و من از وی ممنون هستم.

اوپک پلاس برای انعقاد پیمان کاهش تولید نفت از سوی ترامپ و قانونگذاران آمریکایی که نگران از بین رفتن هزاران مشاغل در بخش نفت شیل هستند، تحت فشار قرار گرفته بود. با این حال رییس جمهور آمریکا برای کاهش تولید قولی نداد و تنها اعلام کرد که عوامل بازار کار خودش را خواهد کرد و قیمتهای پایین باعث می شود که کاهش تولید خود به خود انجام گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس ویدیویی روز جمعه وزیران انرژی کشورهای گروه جی ۲۰ اظهارات مشابهی داشت و پیش بینی کرد که تولید نفت آمریکا تا پایان امسال حدود دو میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین