|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
سری ششم سریال «پایتخت» با حواشی متعددی همراه بود. این سری از سریال مذکور که در تعطیلات نوروز پخش شد، البته به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام مانده و قرار است در اولین فرصت، قسمت های باقیمانده آن ساخته و پخش شود اما در همین مدت نیز حواشی زیادی پیرامون آن بوده است.
سری ششم سریال «پایتخت» با حواشی متعددی همراه بود. این سری از سریال مذکور که در تعطیلات نوروز پخش شد، البته به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام مانده و قرار است در اولین فرصت، قسمت های باقیمانده آن ساخته و پخش شود اما در همین مدت نیز حواشی زیادی پیرامون آن بوده است.

اعتراض ها به سانسور
عوامل سریال از همان روزهای آغازین پخش آن، به سانسور برخی صحنه هایی پایتخت «اعتراض» کردند. از جمله احمد مهرانفر به سانسور رقص ارسطو اعتراض کرد و در اینستاگرام خود نوشت که این صحنه پیشتر و در سری های گذشته نیز پخش شده ومردم نیز آن را دیده اند.

بهرام افشاری هم از جمله بازیگرانی بود که نسبت به حذف برخی صحنه های سریال اعتراض کرد.

اما مهمترین اعتراض متعلق به محسن تنابنده بود که پس از چند بار انتقاد، سرانجام نوشت که میان پایتخت ما و آنچه در حال پخش است، فاصله از زمین تا آسمان است.

حملات اصولگرایان
سوژه قرار دادن برخی موضوعات مذهبی مانند سفر حج نقی و آب زمزم اعتراض تند اصولگرایان را به دنبال داشت. مهمترین اعتراض متعلق به روزنامه کیهان بود که به تندی سریال مذکور را به باد انتقاد گرفت. روزنامه جوان نیز نقدهای تندی علیه سریال نوشت. مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامینیز در یادداشتی نوشت که «مجموعه تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایراد‌های زیادی که به خاطر محتوای ضد فرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است.»

«همسفر»
قسمت آخر سریال با پخش سکانس هایی به تقلید از دو فیلم قبل از انقلاب حواشی را به اوج رساند. دقایق پایانی این قسمت به دو فیلم «همسفر» و «ممل آمریکایی» که هر دو با بازی بهروز وثوقی و گوگوش در سال 54 ساخته شده بودند، شباهت زیادی داشت و به نوعی قصد بازسازی این دو فیلم را تداعی می کرد. منتقدان اصولگرا البته دوفیلم مذکور را «مبتذل» و بازسازی آنها را نیز قبیح برشمردند.

واکنش بهروز وثوقی
بهروز وثوقی که در آمریکا زندگی می کند، در واکنش به این حواشی سریال، تصویری از کامنت های دنبال کنندگان خود در اینستاگرام را منتشر کرد که غالب آنها نگاه مثبتی به این تقلید نداشتند.

دستور ویژه
روز هفدهم فروردین ماه، رئیس سازمان صداوسیما دستور "بررسی" این موضوع و "برخورد" با خطاکاران را صادر کرد. عبدالعلی علی عسکری در نامه‌ای به معاون خود، مرتضی میرباقری، نوشت که بررسی کند صحنه‌های قسمت پایانی فصل ششم "حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن" است؟ او همچنین از معاون سیما خواست: «انتظار دارد ضمن برخورد مناسب، برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از تکرار چنین مواردی صورت گیرد.»

روایت مقدم از سکانس جنجالیِ
سیروس مقدم که برای دفاع از سریال پایتخت به شبکه یک سیما رفته بود درباره جنجال اتهام ادای دین به همسفر و ممل آمریکایی گفت:در فصل های قبلی رمبو ساخته بودیم یا جیپسی کینگ، در فصل پنج که سفارش موسسه اوج بود ابرام تاتلیس پخش کردیم، یعنی واقعا آنجا هم ادای دین به آن خواننده و موسیقی بوده است؟ او صراحتا تاکید کرد این سکانس هیچ کار غیر شرعی نداشته و بین هنرپیشه ها یک کیف قرار داشته که تماس بدنی نباشد. فرجی، مشاور سریال پایتخت هم گفت: صداوسیما موافق پخش صحنه موتور سواری در سکانس پایانی نبود ولی بخاطر اینکه سریال با تلخی به پایان نرسد موافقت شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین