|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
"محمد علی الحوثی" رییس شورای عالی سیاسی یمن ساعاتی پیش در حساب تویتری‌اش اعلام کرد: چشم‌انداز خود را برای توقف نهایی جنگ در یمن در اختیار "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد قرار دادیم.
شبکه خبری "الجزیره" قطر چهارشنبه شب اعلام کرد که به سندی دست یافته است که در آن طرح جامع انصارالله به نماینده سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن ارائه شده است.

به گزارش این شبکه قطری، برپایه این سند، انصارالله خواستار توقف کامل ونهایی جنگ در یمن و توقف تمام عملیات نظامی شامل عملیات زمینی، دریایی و زمینی ائتلاف سعودی شده است.

در ادامه این بیانیه درخواست شده است که توافق آتش‌بس پس از امضای آن در تمام محورهای درگیری به صورت کامل اجرایی شود.

براساس این طرح، انصارالله همچنین خواستار پایان یافتن حضور نظامیان بیگانه در تمام خاک یمن همچنین حضور نظامیان یمنی در عربستان شده است.

انصارالله یمن همچنین خواستار بازشدن تمامی فرودگاه‌های یمن و بازگشایی گذرگاه‌های دریایی و زمینی توسط ائتلاف سعودی شده است.

براساس این طرح، انصارالله برای آغاز یک روند سیاسی یمنی-یمنی درخواست داده است که مرحله انتقالی دولت جدید در یمن تشکیل شود.

این طرح پیشنهادی همچنین خواستار آن شده است که مرحله انتقالی در یمن ضامن یکپارچگی، استقلال و حاکمیت ارضی یمن باشد.

انصارالله همچنین درخواست کرده است که تمام طرف‌ها پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را درخصوص روند سیاسی در اختیار "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد قرار دهند.

طرح پیشنهادی انصارالله همچنین از سازمان ملل درخواست کرده است که این سازمان طرف‌های ذیربط را بر سر میز مذاکره گردآورده و زمان و مکان این مذاکرات را نیز مشخص کند.

برپایه این سند که الجزیره به آن دست پیدا کرده است، انصارالله همچنین خواستار برگزاری نشست سازمان ملل و شورای امنیت در یک فضای آزاد و مستقل شده‌ است.

آخرین درخواست مطرح شده انصارالله در طرح پیشنهادی خود به نماینده سازمان ملل متحد آن است که نتایج حاصل از روند سیاسی باید براساس قانون اساسی یمن به همه پرسی مردمی در یمن گذاشته شود.

"محمد علی الحوثی" رییس شورای عالی سیاسی یمن ساعاتی پیش در حساب تویتری‌اش اعلام کرد: چشم‌انداز خود را برای توقف نهایی جنگ در یمن در اختیار "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد قرار دادیم.

الحوثی ادامه داد: برای گریفیث توضیح دادم، چشم انداز ما برای خاتمه دادن به جنگ نهایی مبتنی بر راه‌حل کامل است، هرچند این راه‌حل پس از تأیید، نیازمند آن است که به همه‌پرسی گذاشته شود.

این اخبار ساعاتی پس از آن اعلام می‌شود که  سه منبع مختلف به رویترز گفته‌اند که ائتلاف سعودی  از نیمه شب امشب آتش بس در یمن را در راستای حمایت از طرح ابتکاری سازمان ملل متحد اعلام خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین