|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
کد خبر: ۲۹۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۹۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی، ۱۹۰خودرو توقیف و ۹ قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شد.
فرمانده انتظامی گیلان گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دو تن و ۹۴۲ کیلوگرم انواع موادمخدر سال گذشته در گیلان کشف شد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اقدامات پلیس در بحث مبارزه با موادمخدر در سال گذشته را تشریح کرد و گفت: موادمخدر از معضلات اجتماعی و از عوامل مهم بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است.

این مقام ارشد انتظامی استان گیلان، مبارزه با موادمخدر را نیازمند یک عزم جدی و همگانی دانست و افزود: اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید در این راستا تمام ظرفیت‌ها، دستگاه‌ها و سطوح و لایه‌های مختلف اجتماعی را متوجه امر مبارزه کرد.

وی اولین و مهمترین گام برای مقابله با اعتیاد را آموزش و آگاهسازی دانست و گفت: نوجوانان و جوانان باید با کمک والدین آسیب‌های اجتماعی در جامعه را بشناسند.

سردار ملکی در ادامه با بیان اینکه دو تن و ۹۴۲ کیلوگرم انواع موادمخدر سال گذشته در گیلان کشف شد، ادامه داد: از مجموع موادمخدر کشف شده، هزار و ۹۸۹ کیلوگرم تریاک، ۳۷۰ کیلوگرم حشیش، ۲۰۸ کیلوگرم هروئین، ۷۸ کیلوگرم شیشه و ۲۹۷ کیلو سایر موادمخدر بوده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۹۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی، ۱۹۰خودرو توقیف و ۹ قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته، دو هزار و ۹۰۰ معتاد به ۱۳ مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان معرفی شدند، بیان کرد: در این مدت همچنین بیش از ۴۰۰ مورد مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری از سوی کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان به شهروندان ارائه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت کارگاه و نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد توسط کارشناسان پلیس در سطح جامعه هدف اجرایی شد، گفت: ایجاد بینش در افراد جامعه نسبت به خطرات و عوارض هولناک مصرف موادمخدر و تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی عمومی در رابطه با کاهش تقاضای موادمخدر و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با مخلان نظم و امنیت از ماموریت‌های ویژه پلیس این استان است که در سال جدید با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین