|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۹۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
ارکستر ملی ایران، قطعه «سبکبال» اثر استاد «حسین دهلوی» را به صورت آنلاین و خانگی ضبط و منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در روزهایی که امکان حضور علاقه مندان به موسیقی در تالارها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فراهم نیست، قطعه سبکبال، با اجرای خانگی نوازندگان ارکستر ملی ایران و با قدردانی از حافظان سلامت کشور، به همت بنیاد رودکی تقدیم هنردوستان شد.

این قطعه شب گذشته برای نخستین بار در قالب ویژه برنامه نوروزخانه و پیش از کنسرت آن لاین سینا سرلک در شبکه تعاملی تیوا منتشر شد. پیش از این نوازندگان ارکسترهای بنیاد رودکی با اجرای قطعاتی در منزل خود و شعار در خانه می مانیم تا زودتر روی صحنه برویم مخاطبان را به ماندن در خانه دعوت کرده بودند. این قطعات در اینستاگرام بنیاد رودکی در دسترس علاقه مندان است.

کرونا در ایران و جهان

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است و ضمن ابتلای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جان بیش از ۸۳ هزار نفر را گرفته است. در پی شیوع این بیماری در ایران از روز ۳۰ بهمن همه برنامه های فرهنگی از جمله کنسرت های موسیقی در همه شهرها از هفته اول اسفند ۹۸ تعطیل شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (چهارشنبه) در اعلام آخرین آمار ابتلا و تلفات این بیماری در ایران گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش بیش از ۹۰ آزمایشگاه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعداد ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین