|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۹۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶
عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از دولت خواست که با بازگشایی واحدهای تولیدی، پرسنل آن‌ها را بیمه کرونا کند و کیت تشخیص در اختیار کارخانه ها قرار دهد.

احمد آزادمرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر بخواهیم در این شرایط تولید تداوم داشته باشد، دولت باید تدابیری اتخاذ کند. برای مثال به جای بخشودگی مالیاتی، با شرکت‌های بیمه همکاری و به عنوان بیمه تکمیلی، همه پرسنل و مدیران کارخانه ها را بیمه کرونا کند.

وی همچنین یکی دیگر از ملزومات کارخانه ها را داشتن کیت تشخیص کرونا عنوان کرد و گفت: تامین کیت تشخیص کرونا برای کارخانه ها می‌تواند تا حدی از شیوع ویروس بین کارگران جلوگیری کند. البته به نظر می‌رسد در حال حاضر دو کارخانه بزرگ توانسته اند کیت تشخیص برای کارکنان خود تامین کنند.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا برای شهروندان خود هزینه می کنند تا آن ها را در خانه نگه دارند، اما در ایران واحدهای تولیدی موظف شدند فعالیت خود را آغاز کنند. در چنین شرایطی حضور کارگران در سرویس‌های ایاب و ذهاب و همچنین در محیط کارخانه خطرآفرین بوده و ممکن است منجر به سونامی کرونا در واحدهای تولیدی شود.

آزاد مرد از توزیع ناکافی ملزومات بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در واحدهای تولیدی خبر داد و خواستار رسیدگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به این موضوع شد.

با صف نانوایی‌ها چه کنیم؟

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران همچنین نسبت به حضور مردم در صف نانوایی‌ها و شیوع کرونا از این طریق ابراز نگرانی کرد و گفت: برای حل این مشکل بهتر است نان‌ها بسته‌بندی و سریع به مردم تحویل داده شود تا آنان مجبور نباشند در صف بمانند. همچنین می‌توان خودروهایی سازماندهی کرد که برای فروش نان در خیابان‌های مختلف رفت و آمد کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین