|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲
یک حقوقدان گفت: تنها راه مطمئن برای عبور از بحران کرونا و مدیریت دوران پساکرونا در شرایطی که تحریم‌های آمریکا وجود دارد ایجاد ستادی بدون ملاحظات سیاسی و گروهی و سهم خواهی هاست. کسی نباید دنبال منفعت سیاسی خود باشد؛ معتقدم در شرایط فعلی به شکل گیری"گفت‌وگوی فراگیر ملی" برای همراه کردن ملت و دولت و حکومت نیازمندیم.

یوسف مولایی استاد دانشگاه و حقوقدان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این که در پساکرونا چه اقدامات و تمهیداتی باید با توجه به تجربیاتی که در این دوره بحرانی به دست آمد داشته باشیم؟ اظهار کرد: معتقدم پساکرونا همین الان، امروز و فرداست. خیلی مهم است برای شرایط بحرانی و پس از آن تدابیر دقیق و همه جانبه داشته باشیم. باید برای عبور از بحران و بعد از آن ترمیم و بازسازی مشاغل و اقتصاد کشور و نیز بخش های مختلف از کلیه ظرفیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تاریخی، تمدنی و فرهنگی در کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: نباید در این بحران دولت را تنها بگذاریم و بگوییم مشکل اوست و باید همه مسائل را رفع کند بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و به عنوان یک ملت عمل کنیم.

این استاد دانشگاه درباره مخالفت و ممانعت آمریکا با لغو تحریم ها و رفع محدودیت ها برای دریافت اقلام پزشکی با بیان اینکه اینکه آمریکا با این توجیه که اقلام پزشکی را بر ای ایران تحریم نکرده است رفتار خود را توجیه می کند افزود: در این شرایط ایران باید با اتکا به توان داخلی خود بحران را مدیریت کند. باید با قرار دادن سیاست های کشور در مسیر منافع ملی و کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی مشکلات به وجود آمده را مدیریت کنیم.

مولایی در پاسخ به این که صندوق بین المللی پول به درخواست ایران برای دریافت وام 5 میلیارد دلاری توجهی نکرده است گفت: اعضای سازمان های بین المللی دولت ها هستند و دولت ها هم نقش متفاوتی به تناسب قدرتشان در این سازمان ها دارند. آمریکا نیز از جمله کشورهایی است که با تامین منابع مالی این سازمان ها به طور عمده همواره سعی کرده تصمیمات آنها را به نفع خود تحت الشعاع قرار دهد. تردیدی نیست که در اعمال نشدن درخواست ایران برای دریافت وام و رفع تحریم ها و محدودیت ها آمریکا نقش دارد. هیچ مکانیزم عادلانه ای برای رسیدگی به درخواست کشورها در این سازمان های بین المللی وجود ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین