|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق ،گاهی وزش باد شدید، وقوع تگرگ و بارش برف در ارتفاعات در برخی استان‌های کشور از امروز تا جمعه (19 تا 22 فروردین ماه) هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی طی هشداری اعلام کرد: از بعد ازظهر امروز (۱۹ فروردین) بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، تهران، البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف خواهیم داشت.

 بر اساس این هشدار طی امروز رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ نیز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.   

فردا (۲۰ فروردین) نیز بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات این استان‌ها خواهیم داشت همچنین رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، شمال چهار محال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان و  سمنان، تهران و شمال ایلام پیش‌بینی می‌شود.    

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی پیش‌بینی شد که روز پنجشنبه (۲۱ فروردین) در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال ایلام، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال غرب فارس و شمال کرمان رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و تگرگ رخ دهد.

روز جمعه (۲۲ فروردین) نیز این شرایط در شمال استان البرز، تهران، قزوین، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال اصفهان، شرق یزد، مرکزی، همدان، سمنان، شمال یزد، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داد که بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، رخداد تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی دور از انتظار نیست. به همین دلیل از تردد غیر ضروری اجتناب و از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها جلوگیری شود. مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش سرمازدگی شکوفه‌ها و محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین