|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو از برگزاری این جشنواره در تابستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی پانزدهمین جشنواره رادیو، مجتبی ایزدی ـ دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو ـ با اشاره به شرایط کشور ناشی از انتشار ویروس و بیماری کرونا گفت: مقرر بود مراسم پایانی جشنواره پانزدهم رادیو در روزهای اول تا پانزدهم اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شود که با مشورت‌های صورت گرفته و با نظر رییس جشنواره و معاون صدا، برگزاری مراسم پایانی این جشنواره به تابستان سال جاری موکول شد، که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

او همچنین گفت:‌ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو که مهر ماه سال جاری با انتشار فراخوان در چهار بخش، بین الملل، ویژه، مردمی و بین‌الملل و با هدف دستیابی به ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه و معرفی و ارتقاء توانمندی های شبکه های رادیو کار خود را آغاز کرد، با استقبال خوب برنامه‌سازان از جمله در بخش مردمی و بین الملل مواجه شد.

ایزدی ادامه داد: در این جشنواره تعداد ۲۸۵ اثر در بخش داخلی و تعداد ۳۴۵ اثر در بخش ویژه دریافت و مرحله انتخاب آثار و داوری آنها به انجام رسیده است؛ و در بخش مردمی، تعداد ۱۲۱۵ اثر در قالب گزارش، مستند، نمایش کوتاه، پادکست و آنونس و ... دریافت شد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد دو برابری است.

دبیر پانزدهمین جشنواره رادیو تصریح کرد: همچنین در بخش بین‌الملل و پس از همکاری شایسته مرکز بین‌الملل سازمان صدا سیما و نیز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و بهره‌مندی از فضای مجازی و با پایان یافتن مهلت ارسال آثار در اسفند ماه گذشته، تعداد ۷۴ اثر از ۱۵کشور جهان در این بخش برای جشنواره ارسال شد که نسبت به سال گذشته، رشد بیش از دو برابری داشته است.
ایزدی خاطرنشان کرد: اسپانیا، صربستان، هندوستان، کنیا، عراق، ایرلند، لهستان، کوبا، بنگلادش و مالزی از جمله کشورهایی هستند که برنامه سازان آنها در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

دبیر پانزدهمین جشنواره رادیو یادآور شد: مراحل داوری این دو بخش از جشنواره (مردمی و بین‌الملل) نیز مراحل پایانی را می‌گذراند و در نظر است در مراسم اختتامیه جشنواره علاوه بر تقدیر از برترین‌های هر بخش، با برپایی نمایشگاه رادیویی در ساختمان رادیو واقع در میدان پانزده خرداد تهران، زمینه مناسبی برای بهره‌مندی‌های دوست‌داران رادیو فراهم آورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین