|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۹۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
وزیر انرژی آمریکا پس از گفتگوی تلفنی با وزرای نفت عربستان و روسیه گفت این دو کشور با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید از مجموع عرضه جهانی نفت موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دن برویلت اعلام کرد که پس از گفت‌وگو با وزیران انرژی عربستان و روسیه معتقد است این کشورها این هفته تولید نفت خود را کاهش می‌دهند و به جنگ بر سر سهم بازار پایان خواهند داد.

وی گفت: آنها قصد دارند اواخر این هفته کنار هم جمع شوند و امیدوارم به این اختلاف نظر که حدود دو یا سه هفته پیش آغاز شده است، پایان دهند.

به گفته وی، روسیه و عربستان با کاهش تولید ۱۰ تا ۱۵ درصد از مجموع عرضه جهانی نفت موافق هستند.

قیمت جهانی نفت خام در پی کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا کاهش یافت و نبرد عربستان سعودی و روسیه بر سر سهم بازار به سقوط قیمت نفت انجامید.

پس از اعلام تأخیر نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» نیز قیمت نفت خام در روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) کاهش بیشتری داشت. نشست فوق‌العاده اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) برگزار شود.

وزیر انرژی آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده، عربستان سعودی، رئیس دوره‌ای گروه G۲۰ را به برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران G۲۰ در پایان این هفته تشویق کرده است و انتظار می‌رود این اتفاق بیفتد.

بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا، برویلت آخر هفته با همتای سعودی خود صحبت کرد و گفت که نزاع بر سهم بازار پیامدهای جبران‌ناپذیری برای ایالات متحده و جهان دارد.

برولیت گفت: برخی قانونگذاران آمریکا اقدام‌های روسیه و عربستان برای افزایش تولید را غارتگرانه می‌دانند. برخی اقدام‌ها برای افزایش عرضه را حمله‌ای مستقیم برای هدف قرار دادن تولیدکنندگان نفت شیل می‌دانند. صنعت انرژی ایالات متحده باید مطابق با کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا خود را تطبیق دهد.

ترامپ به برویلت دستور داده است با اجاره دادن ۷۷ میلیون بشکه فضای باقیمانده در تأسیسات، ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده را پُر کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین