|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح پیامی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، ادری آزولای مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح پیامی صادر کرد. او در پیامش به گسترش ویروس کرونا اشاره کرد که این روزها زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است.


متن پیام خانم ادری آزولای ، مدیر کل یونسکو به شرح زیر است:

" امروز ، 6 آوریل 2020 ، دنیای ورزش با توجه به همه گیری کرونا ویروس تجربه بی سابقه ای را پشت سر می گذارد، ویروسی که زندگی روزمره ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در بسیاری از نقاط جهان ، فعالیت های بدنی در فضای باز - مانند دویدن، تنیس، فوتبال وکریکت -  برای حدود 2.5 میلیارد نفر ممنوع شده است. در همین زمان ، بسیاری از مسابقات مانند بازی های المپیک و پارالمپیک که قرار بود در توکیو برگزار شود، لغو شده و یا به تعویق افتاده است.
در این شرایط بی سابقه، ورزش همچنان ارزشمند است. ما باید از نظر جسمی فعال باشیم زیرا ورزش برای سلامت جسم و ذهن ما ضروری است. علاوه بر این ، وضعیت فعلی ما را ملزم می کند که به ارزش های ورزش، نگاه متفاوتی داشته باشیم. هیچ وقت مانند الان ارزش هایی چون همبستگی ، فراگیری ، عدالت ، به اشتراک گذاری و اعمال محدویت های شخصی، آنچنان ضروری نبوده اند. 

بنابراین ما باید از سازمان های ورزشی که فعالیت های آن ها دچار وقفه شده، حمایت کنیم. در ضمن، باید ورزش هایی را انتخاب کنیم که بتوانیم در خانه تمرین کنیم. مربیان می توانند فعالیت های ورزشی مناسبی را برای جمعیت 1.5 میلیارد یادگیرنده کنونی پیشنهاد دهند، جمعیتی که در حال حاضر قادر به رفتن به مدرسه نیستند می توانند همچنان از نظر جسمی فعال باشند و اوقات مفرحی داشته باشند. آنها می توانند این کار را با کمک منابع آنلاین ارائه شده توسط یونسکو انجام دهند ، مانند ارزش های ورزشی در کلاس: آموزش احترام ، برابری و فراگیری به دانش آموزان 8 تا 12 ساله ، ابزاری که به طور ویژه برای ترویج ارزش های ورزشی از طریق فعالیت های ورزشی برای کودکان 8 تا 12 ساله طراحی شده است.

فراتر از مدرسه ، اقدامات گسترده ای در حال انجام است با این هدف که ورزش از زندگی روزمره کسانی که مجبورند در خانه بمانند، حذف نشود. هزاران نفر، که گاه صدها کیلومتر از یکدیگر دورند، برای انجام فعالیت های ورزشی یکدیگر را به طور آنلاین ملاقات می کنند. در این شرایط، دوره های آنلاین ارائه شده توسط متخصصان شناخته شده در شبکه های اجتماعی، ابزارهای دیجیتالی مانند برنامه های موبایل و بازی های ویدئویی ، ورزش و تحرک را برای افراد جامعه لذت بخش می کند. تعدادی از ورزش ها که ماهیت کاملا فردی دارند از طریق پیوند میان افراد، به فعالیت های گروهی تبدیل شده است.

این ها نمونه ای از اتفاقات خوب است، به ویژه برای زنان و کودکان، زیرا مدارس و سازمان ها در حال حاضر نمی توانند دسترسی به ورزش را برای افراد فراهم کنند. بنابراین این دوره به ما نشان می دهد که نیاز در واقع مادر اختراع و نوآوری است.

در این اوقات دشوار ، ورزش ترویج دهنده همبستگی و امید است. پیر دو کوبرتن،، پدر المپیک مدرن، می گفت که هر مشکلی که پیش آید باید به عنوان فرصتی برای پیشرفت بیشتر تلقی شود. باشد که بحران شدیدی که امروز در حال تجربه آن هستیم ، فرصتی برای پیشرفت بیشتر باشد: این امید ما برای  جهان پس از COVID-19 است."


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین