|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
موسوی تصریح کرد: از رسوب برداری حوضچه های ارم‌ و مسیل مقصودبیک که در دو شب متوالی با استفاده از یکدستگاه بیل مکانیکی، پنج دستگاه کامیون ‌و...انجام شد تعداد ۳۱ سرویس به حجم تقریبی حدود ۱۸۵ مترمکعب رسوب خارج شد.
لایروبی و پاکسازی روزانه و مستمر کلیه رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح منطقه یک در حال انجام و رسوبات حوضچه‌ها، تخلیه و مسیل‌ها آماده بارش‌های بهاری هستند.

به گزارش ایسنا، سیدحمید موسوی وضعیت لایروبی و رسوب برداری از مسیل ها را مورد بازدید و بررسی قرار داد و اظهار داشت: با تمهیدات اجرایی شامل استقرار ۵۰۰ نیروی خدمات شهری در نقاط حساس و آبگیر، لایروبی مستمر انهار، مسیلها، حوضچه های رسوبگیر و انجام پیش بینی های لازم با توجه به بارش های پیش رو، هدایت آبهای سطحی مدیریت و گنجایش مسیل ها افزایش یافته است.

وی گفت: منطقه یک سرچشمه ۱۳ رودخانه به طول ۴۳ کیلومترو ۱۵ حوضچه رسوبگیر است که با حضور نیروهای لایروب روزانه پاکسازی می شوند.

موسوی تصریح کرد: از رسوب برداری حوضچه های ارم‌ و مسیل مقصودبیک که در دو شب متوالی با استفاده از یکدستگاه بیل مکانیکی، پنج دستگاه کامیون ‌و...انجام شد تعداد ۳۱  سرویس به حجم تقریبی حدود ۱۸۵ مترمکعب رسوب خارج شد.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف افزایش حجم مسیل ها و جلوگیری از حوادث غیر مترقبه ناشی از بارش باران انجام شد، گفت: تعداد ۲۵ سرویس سنگ و رسوبات نیز از رودخانه مقصودبیک با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی و ۶ دستگاه کامیون به حجم تقریبی ۱۵۰ متر مکعب تخلیه شد.

وی افزود: تا کنون با حمل و تخلیه رسوبات حوضچه های مسیل خرگوش دره، ارم و مقصودبیک با تجهیزات و ماشین آلات در قالب بیل مکانیکی، لودر، بابکت و کامیون مایلر بالغ بر ۵۰۰ متر مکعب رسوبات خارج شد و مسیل ها آماده پذیرش بارش ها هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، موسوی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین بارش های متناوب بهاری، بهترین مکان برای سپری کردن این ایام در منازل است و شهروندان از حضور در حاشیه رودخانه ها حتی برای زمان اندک نیز جدا پرهیز کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین