|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۲۹۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
هرمزی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.
رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان با اشاره به برنامه ممنوعیت صید برخی آبزیان در آبهای استان تقویم ممنوعیت صید در آبهای هرمزگان در سال ۹۹ را اعلام کرد.

بهاره هرمزی صبح امروز(۱۸ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، گفت:صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ در آبهای این استان ممنوع است.

وی اظهار کرد: براساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه ۹۹ در صیدگاههای این استان واقع در آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

هرمزی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به ۱۵فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

هرمزی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول  سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.

وی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: در هرمزگان ۳۲ هزار صیاد با استفاده از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و با پشتیبانی ۲۲ بندر صیادی در بیش از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین