کد خبر: ۲۹۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
بیشتر این افراد تنها براثر باور غلط مبنی بر اینکه با مصرف الکل می‌توانند از مبتلا شدن به ویروس کرونا پیشگیری کنند، در دام افراد سودجو و فرصت طلب افتاده‌اند.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۸ نفر در چهارمحال و بختیاری به علت سوء مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند.

محمد حیدری در گفت و گو با ایسنا، با  اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه مورد فوتی براثر مسمومیت الکل صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر افرادی که دچار مسمومیت الکلی شده بودند، تعدادی از آن‌ها بستری و تعدادی از آن‌ها نیز مرخص شده‌اند.

حیدری در ادامه بیان کرد: بیشتر این افراد تنها براثر باور غلط مبنی بر اینکه با مصرف الکل می‌توانند از مبتلا شدن به ویروس کرونا پیشگیری کنند، در دام افراد سودجو و فرصت طلب افتاده‌اند.

وی نابینایی، از کار افتادن کلیه و خطر مرگ را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف این ماده برشمرد و تصریح کرد: الکل صنعتی از راه پوست قابلیت جذب دارد و باعث مسمومیت می‌شود، همچنین این مایع به دلیل شفاف بودن باعث گمراهی کودکان شده و باید از دسترس آن‌ها دور بماند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد ماموریت‌های اورژانس دو برابر شده و تعداد تماس‌های برقرار شده با اورژانس بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین