|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۹۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طرح زوج و فرد تا ۳۰ فروردین در کرج برای کاهش ترددها با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا، از ساعت ۱۵ الی ۲۲ خواهد بود.

عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز یکشنبه ۱۷ فروردین با حضور تمامی اعضای ستاد در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از اقدامات و حضور اعضا و تبریک ایام به ویژه روز جوان، افزود: آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان نیز به این نشست دعوت بودند ولی قدری کسالت داشتند و از تمامی اعضا برای عدم حضور عذرخواهی کردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس، ادامه داد: آمارهای ارائه شده در خصوص بیماری کرونا در البرز راستی آزمایی شده و قابل اتکا و اعتماد است.

شهبازی با اشاره به اینکه چند استان کشور در وضعیت سفید قرار گرفتند، گفت: استان البرز نیز در وضعیت قرمز قرار نگرفت علی رغم بسترهای مهیایی که وجود داشت، از این رو بخش بهداشت و درمان، مدیران، شهرداران، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، داوطلبان درمان و... در این استان با اتحاد و انسجام بسیج شدند و اثربخشی بسیار خوبی نیز داشت.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا نیز اعلام کرده اند که دیگر نمی توانند با شیوع کرونا مقابله کنند بنابراین شرایط را رها کردند.

استاندار البرز اضافه کرد: باید تدابیری نیز اتخاذ شود تا گره از مشکلات بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان باز شود، چراکه آنها در این شرایط سخت به کمک ما آمدند.

وی با بیان اینکه وضع استان در غربالگری سبز است، گفت: اکنون کرونا پشت در خانه‌ها است و باید همچنان تدابیر لازم را برای مدیریت این بیماری داشته باشیم.

شهبازی افزود: تا ۲۳ فروردین ماه طرح فاصله گذاری اجتماعی با همین روند ادامه دارد، پس از این تاریخ صنوف دارای ریسک پایین با کنترل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی عنوان کرد: مدارس استان نیز تا ۳۰ فروردین تعطیل است و از این تاریخ به بعد نیز دوباره تصمیم گیری خواهد شد و در خصوص اماکن زیارتی نیز پس از ۳۰ فروردین اعلام نظر می شود.

استاندار البرز گفت: ساعت کاری ادارات نیز تا ۳۰ فروردین از ۷ الی ۱۴ با دو سوم کارمندان است.

وی افزود: تا ۳۰ فروردین همچنان محدودیت تردد خودرو از سایر شهرستان ها وجود دارد.

شهبازی در خصوص طرح زوج و فرد که از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ در کرج اجرا می‌شد هم اضافه کرد: طرح زوج و فرد تا ۳۰ فروردین در کرج برای کاهش ترددها با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا، از ساعت ۱۵ الی ۲۲ خواهد بود.

وی گفت: در سال ۹۹ تاکنون به نسبت سال قبل ۶۱ درصد کاهش تصادفات خسارتی در البرز را شاهد بودیم و در تصادفات منجر به فوت  درون شهری ۸۳ درصد و برون شهری ۵۰ درصد کاهش داشتیم.

استاندار البرز با بیان اینکه نباید در این روزها از اخبار خوب و مثبت غافل شویم، افزود: زمستان ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ شاهد کاهش ۲.۷ درصد نرخ بیکاری البرز بودیم.

وی با بیان اینکه صادرات البرز در سال ۹۸ حدود ۷۲ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته، گفت: در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ نرخ مشارکت البرز نسبت به متوسط کشوری بالا تر است و نرخ اشتغال استان نیز ۱.۹ درصد افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین