|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به درخواست بخشودگی مالیاتی و بیمه ای برای اصناف جهت کاهش اثرات اقتصادی بیماری کرونا بر حمایت از بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد امامی امین در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال استان تهران با اشاره به اثرات شیوع بیماری کرونا در بخش‌های اقتصادی اظهار داشت: در استان تهران ۳۵ هزار واحد تولیدی و کارخانه و ۷۰ هزار کارگاه تولیدی داریم که در دو ماه اخیر متأثر از شرایط بیماری کرونا با مشکلاتی مواجه شدند.
 
وی ادامه داد: این جلسه به عنوان سومین جلسه در سال جاری در راستای جلوگیری از تشدید مشکلات اقتصادی بر واحدهای تولیدی برگزار شده تا آثار اقتصادی مخرب بر آن‌ها به حداقل برسد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به شدّت و حدّت مشاغل آسیب‌دیده از بحران ویروس کرونا بیان کرد: ۶۴ درصد نیروی کار در استان تهران در بخش خدمات، ۳۳ درصد در حوزه صنعت و مابقی در حوزه کشاورزی مشغول هستند که بخش های خدماتی تاثیر بیشتری از این بیماری دیدند، بنابراین تلاش شده تا از زاویه نگاه واحدهای تولیدی و صنعتی به مشکلات نگاه کنیم چرا که واحدهای صنفی چرخه موثری در مقابله با تحریم‌ها هستند.
 
امامی امین سپس با اشاره به پیشنهادات بخش خصوصی در مورد بخشودگی جرایم بیمه‌ای، مالیاتی و کاهش مالیات ارائه شده گفت: به جهت حمایت از بخش های تولیدی، میزان مالیات سال ۹۸ همچون مالیات سال ۹۷ لحاظ می شود، همچنین تعداد زیادی چک های برگشتی در این مدت وجود دارد که پیشنهاد شده از محل ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دولتی، بانک‌ها متعهد و این موضوع را متقبل شوند که این پیشنهاد با امضای استاندار به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ارسال می شود.
 
وی همچنین با اشاره به درخواست بخش خصوصی نسبت به بخشودگی بیمه خاطرنشان کرد: تا امروز ۳۴ هزار نفر در سامانه وزارت کار به عنوان بیکار در حوزه اصناف استان تهران ثبت نام کردند  در حالی که سال گذشته این تعداد تنها ۲۰۰۰ نفر بود که این افزایش افراد بیکار شده به لحاظ انگیزه برای صاحبان اصناف و همچنین کارگران اثرات بسیاری دارد که مقرر شد حوزه تامین اجتماعی دستورالعملی را جهت کمک حمایتی از بیمه شدگان لحاظ کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین