|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از جلسه مشترک با وزارت بهداشت و تصمیم به تنظیم پروتکلی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایام شیوع کرونا خبر داد.

سردار مسعود زاهدیان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت معتادان متجاهر و جمع‌آوری آنان اظهارکرد: در همین رابطه روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم و بنا شد تا پروتکل مخصوصی در این رابطه تنظیم و بر اساس آن در شرایط فعلی مراکز ویژه‌ای برای نگه‌داری معتادان متجاهر راه اندازی شود.

وی در توضیح بیشتر در مورد چگونگی فعالیت این مراکز جدید گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و با توجه به اینکه معتادان متجاهر جمع آوری شده عمدتا در نقاط و  محیط‌های آلوده تردد داشته‌اند، بنابراین نمی‌توان این افراد را مستقیما به مراکز بازپروری انتقال داد چراکه در این صورت حتی اگر یک نفر هم ناقل این ویروس باشد، احتمال ابتلای افراد دیگر بالا می رود.

وی افزود: در همین راستا تصمیم بر آن شد تا یک مرکز میانی بین چرخه غربالگری و جمع‌آوری تا حضور در مراکز بازپروری ایجاد شود و افرادی که در زمان شیوع کرونا جمع آوری می شوند ابتدا به این مراکز منتقل شوند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ادامه داد: معتادان متجاهر جمع آوری شده پس از حضور در این مراکز حدود دو هفته نگهداری شده و در آنجا وضعیت سلامتی و علائم جسمی‌شان بررسی می شود و در صورتی که هیچ یک از نشانه‌های ابتلا به کرونا را نداشته باشند، به مراکز بازپروری منتقل خواهند شد و در غیر اینصورت درمانشان هم آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح در تهران اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تمام تاکید پلیس و وزارت بهداشت این است که جمع آوری معتادان ماده 16 یا همان معتادان متجاهر با کمترین هزینه برای خود فرد، شهروندان دیگر و نیز ماموران پلیس و کادر درمانی حاضر در مراکز انجام شود و پروتکل مذکور نیز در همین خصوص تدوین می شود.

زاهدیان با تاکید بر اینکه برای پلیس حضور معتادان متجاهر در سطح محلات و ایجاد ناامنی برای مردم قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: امیدوارم که تا پایان این هفته پروتکل مشخص شده و این طرح وارد فاز اجرایی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین