|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
این درخواست در اجلاس مجازی کوچکی که در آن روسای ۹ کشور آفریقایی، رئیس کمیسارای آفریقا و رئیس سازمان جهانی بهداشت شرکت داشتند، مطرح شد.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رهبران آفریقایی خواست تا به منظور آمادگی برای آنچه که طوفان قریب الوقوع در شمار مبتلایان به کرونا ویروس در این قاره نامیده است، به شیوه‌ای کامل و جامع اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت، رهبران آفریقایی باید برای دستیابی به دارو و واکسن شتاب کنند.

این درخواست در اجلاس مجازی کوچکی که در آن روسای ۹  کشور آفریقایی، رئیس کمیسارای آفریقا و رئیس سازمان جهانی بهداشت شرکت داشتند، مطرح شد.

همزمان، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی گفت، دولت وی تصمیم گرفته است که ممنوعیت آمد و شد در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا را به شکل کامل اعمال نکند.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم همچون دیگر کشورها، تدابیر ممنوعیت فراگیر را اجرا کنیم؛ زیرا هرکشور ویژگی‌هایی دارد و ما در کشوری زندگی می کنیم که میلیون ها تن به صورت روزمزد امرار معاش می‌کنند و اگر ممنوعیت را بر آنها اعمال کنیم شاید آنها را از کرونا نجات دهیم اما با گرسنگی آنان را می‌کشیم چرا که دولت نمی‌تواند برای آنها غذا تامین کند. 

الجزیره در این گزارش نوشته است، اتیوپی همچون دیگر کشورهای آفریقایی در وضعیت آماده باش و نگرانی ناشی از افزایش تعداد مبتلایان به اوج آن است و راهکار این امر خصوصا در سایه ضعف امکانات در کشورهای آفریقایی در پیشگیری نهفته است.

بر اساس این گزارش، آینده آفریقا رعب آور و نگران کننده به نظر می رسد. بنابراین برخی کشورها تلاش کرده اند تا اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنند.

در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مرکز پیشگیری از بیماری ها، وابسته به اتحادیه آفریقا اشاره شده است که مجموع جان باختگان در اثر ویروس کرونا در ۵۰ کشور قاره آفریقا به ۳۳۹ تن رسیده است اما تعداد مبتلایان در آستانه رسیدن به هشت هزار مورد است.

آفریقای جنوبی، الجزایر، مصر، مراکش و کامرون صدرنشین کشورهای آفریقایی در ابتلا به این ویروس هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان تا عصر روز شنبه از دو میلیون و ۱۴۱ هزار تن فراتر رفته است که بیش از ۶۱ هزار تن آنها فوت کرده اند و بیش از ۲۳۸ هزار تن بهبود یافته‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین