|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
طبق مطالعه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، فرمان خودروهای شخصی با توجه به اینکه کمتر تمیز و ضدعفونی می‌شوند، به طور میانگین چهار برابر بیشتر از صندلی‌های توالت‌های فرنگی باکتری دارند.
اگر چه با توجه به شیوع گسترده کروناویروس به افراد در سراسر جهان توصیه شده تا حد ممکن از خانه خارج نشوند اما در برخی از مواقع از جمله برای خرید، شغل‌های ضروری و مراجعه به مراکز درمانی بیرون رفتن و استفاده از وسایل نقلیه و خودروهای شخصی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش ایسنا، متخصصان و کارشناسان بهداشتی افراد را به رعایت حداکثری بهداشت از جمله شست‌وشوی مرتب دست‌ها و ضدعفونی کردن وسایلی که به طور مرتب با آن‌ها در تماس‌اند، توصیه می‌کنند.

اما افراد کمتر به فکر ضدعفونی کردن خودروهای شخصی خود و به خصوص بخش‌هایی از آن از جمله فرمان و دنده که بیشترین تماس را با دست‌ها دارد، می‌افتند.

طبق مطالعه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، فرمان خودروهای شخصی با توجه به اینکه کمتر تمیز و ضدعفونی می‌شوند، به طور میانگین چهار برابر بیشتر از صندلی‌های توالت‌های فرنگی باکتری دارند.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای ضدعفونی کردن خودروی خود از اسپری‌های ضدعفونی کننده یا دستمال مرطوب‌هایی استفاده کنید که حداقل ۷۰ درصد الکل دارند. هم‌چنین از استفاده از مواد شیمیایی مانند سفید کننده‌ها، پراکسید هیدروژن و محصولات مبتنی بر آمونیاک برای ضد عفونی کردن خودرو خودداری کنید، زیرا ممکن است این مواد به فضای داخلی خودروی شما آسیب برساند.

در هنگام ضد عفونی کردن خودروی شخصی‌تان بخش‌هایی از جمله دستگیره‌های در، داشبورد، فرمان، دسته دنده، دکمه‌های ضبط و رادیوی خودرو، دکمه های پنجره، نمایشگر اطلاعات، دسته‌های صندلی‌ها، کنترل تهویه خودرو، جالیوانی خودرو و محفظه زیر داشبورد را حتماََ با دقت ضد عفونی کنید.

هم‌چنین با توجه به کمبود مواد ضد عفونی کننده و دستمال‌های الکلی و مرطوب در برخی از کشورها،‌ کارشناسان توصیه کرده‌اند در صورت عدم دسترسی به این وسایل ضد عفونی کننده می‌توانید از پارچه‌های میکروفیبر استفاده کنید. طراحی فیبری انشعابی آن‌ها سطح بیشتری را برای از بین بردن میکروب ایجاد می‌کند. به علاوه، بار مثبت خالص تولید شده هنگام استفاده از آن‌ها باعث جذب آلودگی و میکروارگانیسم‌هایی با بار منفی می‌شود.

از پارچه‌های میکروفیبر می‌توان به طور خشک یا مرطوب استفاده کرد و در بسیاری از مواقع این پارچه‌ها قابل شست‌وشو و استفاده مجدد هستند.

با توجه به شیوع‌ کروناویروس ممکن است بسیاری از افراد دچار استرس‌ها و نگرانی‌هایی باشند که منجر به حملات پانیک و هراس در آن‌ها شود. این حملات ممکن است در هنگام رانندگی خطرناک بوده و منجر به بروز خطاهایی شود که احتمال تصادفات رانندگی را افزایش می‌دهند. از همین رو بهتر است در زمان‌هایی رانندگی کنید که از آرامش کافی برخوردارید.

فراموش نکنید که محلول یا ژل‌های ضد عفونی کننده را همیشه در خودروی شخصی خود نگهداری کنید و هر بار پس از خروج و به محض بازگشت به خودرو دست‌های خود را ضد عفونی کنید. پس از استفاده از پمپ بنزین نیز حتما دست‌های خود را با دقت ضد عفونی کنید و سعی کنید تا حد ممکن خودتان برای بنزین زدن از خودرو خارج نشوید.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "نورث سنترال پا"، در صورتی که بیمار هستید نیز رانندگی توصیه نمی‌شود و بهتر است در خانه مانده و استراحت کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین