|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۹۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
شهر ینا واقع در شرق آلمان که ۱۱۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است، از اتریش الگوبرداری کرده و مردم را ملزم کرده است در هنگام خرید یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند. با توجه به کمبود ماسک، این شهر اعلام کرده که حوله یا روسریهایی که دور دهان و بینی پیچیده می شوند هم قابل قبول هستند.
سوپرمارکتها یکی از کسب و کارهای ضروری هستند که با وجود اعلام قرنطینه و محدودیتهای رفت و آمد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، همچنان به فعالیت و خدمات رسانی به مردم ادامه می دهند.

به گزارش ایسنا، اتریش با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، خریداران را ملزم خواهد کرد در سوپرمارکتها از ماسکهای ساده استفاده کنند. این کشور مدارس، رستورانها، کافه ها، سالنهای تاتر و سایر مکانهای تجمع عمومی از جمله فروشگاههای غیرضروری را تعطیل کرده و از مردم خواسته است در خانه مانده و در صورت امکان دورکاری کنند.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اوقات دشواری که در هفته های آینده پیش رو خواهد بود، اظهار کرد: نرخ آلودگی بسیار بالا مانده و ماسکهای ساده در هفته جاری احتمالا از روز چهارشنبه توزیع خواهند شد. این ماسکها در مقابل سوپرمارکتها توزیع می شوند و استفاده از آنها در سوپرمارکتها اجباری است و این کشور در تلاش است تا در میان مدت مردم از ماسکها در مکانهای عمومی بیشتر استفاده کنند.

صدراعظم اتریش در ادامه افزود: این ماسکها مردم را از آلودگی به بیماری مصون نگه نخواهد داشت ولی مانع از عطسه و سرفه آنها روی دیگران و آلوده کردن احتمالی آنها خواهد شد.

شهر ینا واقع در شرق آلمان که ۱۱۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است، از اتریش الگوبرداری کرده و مردم را ملزم کرده است در هنگام خرید یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند. با توجه به کمبود ماسک، این شهر اعلام کرده که حوله یا روسریهایی که دور دهان و بینی پیچیده می شوند هم قابل قبول هستند.

ایالتهای آلمان در دو هفته گذشته مدارس، رستورانها و کافه ها را تعطیل کرده و گردهمایی عمومی را ممنوع کرده اند اما شمار موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ به سرعت رو به افزایش است.

اعتصاب کارکنان فرانسوی برای دریافت ماسک

کارمندان شرکت فروشگاه زنجیره ای کارفور در شهر ویترول فرانسه پس از این که برخی از کارکنان در اعتراض به ریسک مربوط به شیوع بیماری کرونا دست از کار کشیدند، ماسکهای حفاظتی دریافت خواهند کرد.

قوانین فرانسه تحت قانونی که اوایل دهه ۱۹۸۰ از سوی فرانسوا میتران، رییس جمهور سوسیالیست وقت این کشور معرفی شد اجازه دارند در صورتی که احساس می کنند خطری سلامت آنها را تهدید می کند، دست از کار بکشند.

ردا لونگار، نماینده اتحادیه CGT به رویترز گفت: مدیریت سوپرمارکت قرار است ماسکهایی را برای ما فراهم کند و ما در حال وضع پروتکل توزیع هستیم تا بتوانیم در بهترین شرایط به سرکار برگردیم.

سخنگوی شرکت کارفور به رویترز اعلام کرد که این شرکت دو میلیون ماسک به کارکنانش در سراسر فرانسه توزیع خواهد کرد.

از اواسط مارس که مقامات فرانسوی دستور قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی را با هدف مبارزه با شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند، کارفور برای صندوقدارانش موانع حفاظتی فراهم کرده است.

اضافه شدن لایه حفاظتی مقابل صندوقداران در فروشگاههای آمریکا

شرکتهای کروگر، وال مارت، آلبرتسونز و سایر فروشگاههای آمریکا پارتیشنهایی از جنس پلکسی گلس در مقابل صندوقداران قرار داده اند تا از آنها در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کنند.

این لایه برای جلوگیری از سرایت ویروس از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن طراحی شده است تا ایمنی صندوقداران که در شیفتهای کاری خود با دهها مشتری برخورد دارند را حفظ کند. ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۶۰ هزار نفر را در آمریکا آلوده کرده و جان بیش از ۲۹۰۰ نفر را گرفته است. کروگر که با حدود ۲۸۰۰ شعبه، بزرگترین فروشگاههای زنجیره آمریکا را دارد، این پارتیشنها را در صندوقهای پرداخت پول، کانترهای داروفروشی و کیوسکهای استارباکس نصب کرده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد پارتیشنها و علائم نصب شده در کف زمین به مشتریان می گویند تا چه حد فاصله خود را حفظ کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

افزایش ۷۹ میلیونی مراجعه به سوپرمارکتهای انگلیس

در این بین آماری که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد مردم انگلیس در مدت چهار هفته منتهی به ۲۱ مارس در واکنش به شیوع کرونا به ذخیره سازی مواد غذایی ضروری پرداخته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۹ میلیون بار بیشتر مراجعه برای خرید از سوپرمارکتها انجام دادند.

شرکت تحقیقات بازار نیلسن اعلام کرد مصرف کنندگان انگلیسی ۱.۹ میلیارد پوند معادل ۲.۴ میلیارد دلار پول بیشتری برای خرید مواد غذایی هزینه کردند.

طبق این آمار، در هفته منتهی به ۲۱ مارس دو روز پیش از این که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیتهای تردد را برای مهار شیوع کرونا اعلام کند، میزان فروش ۴۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

آمار نیلسن نشان داد مردم انگلیس در آخرین هفته فوریه و نخستین هفته مارس به ذخیره سازی مواد ضروری مانند دارو، مواد پاک کننده، کالاهای مربوط به حیوانات خانگی و مواد خشکی مانند پاستا و برنج متمرکز شدند و این روند در هفته سوم ادامه یافت و خرید کالاهای مربوط به اپیدمی به طور مستمر افزایش پیدا کرد. در آخرین هفته مارس که بسیاری از مصرف کنندگان مواد ضروری را اندوخته بودند، پر کردن فریزرهای خود را شروع کردند و خرید مواد غذایی منجمد ۸۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. همچنین اعلام تعطیلی رستورانها و کافه ها باعث افزایش ۶۷ درصدی خرید نوشیدنیها و سرگرمیها از سوی مردم شد.

همه سوپرمارکتهای انگلیس شاهد افزایش فروش طی این مدت بودند و تسکو رشد ۲۰.۱ درصدی، موریسون رشد ۱۷.۲ درصدی و اسدای سنزبری رشد ۲۲.۴ درصدی فروش را تجربه کردند. فروش آنلاین مواد غذایی هم بر مبنای سالانه ۱۴ درصد افزایش یافت.

شرکت تسکو که بزرگترین فروشنده انگلیس است اعلام کرده که در ۱۰ روز گذشته برای کمک به پاسخگویی به خیل خریداران ۳۵ هزار کارمند جدید استخدام کرده است که شامل فروشندگان در شعبه های سوپرمارکت، تحویل دهندگان سفارشهای آنلاین و رانندگان بوده است.

استخدام موقتی ۵۰۰۰ نفر در سوپرمارکتهای منطقه آلوده برزیل

سوپرمارکتهای برزیل قصد دارند در منطقه کلانشهر سائو پائولو که بیشترین آلودگی به ویروس کرونا را گزارش کرده است، برای پاسخگویی به تقاضای بالای مصرف کنندگان و جایگزینی کارمندانی که به قرنطینه می روند، ۵۰۰۰ کارمند موقتی را استخدام کنند. اکثر این کارمندان جدید مسئول پر کردن قفسه های مواد و سرویس نقدی خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، برزیل تاکنون ۴۵۷۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته و تا روز دوشنبه ۱۵۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست دادند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین